Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Susanna Carlsson - 27 februari 2011 08:07

Herregud!!!! Jag är helt färdig. Man blir grymt trött av att vara så arg som jag var igår.

Vi skulle få vitvarorna igår. De ringer och säger att de är här och Johan säger att de inte kan använda hissen till kylen. Då drar de för de visste inte att det inte fanns hiss. Det finns en men den är rätt instabil så man vill inte åka i den samtidigt som ett kylskåp. Så de drog.

Vi gav oss ner till Conforama där vi köpte grejerna och får sitta där och vänta i nästan en timme på att de ska försöka fixa detta. Till slut går jag för jag var rätt irriterad och jag kan inte skälla på franska. Måste lära mig det.

Sen säger butiksmänniskan till Johan att vi ringer dig när detta är löst. Sagt och gjort, vi går och sätter oss på ett crepperie. Då ringer de som skulle leverera och säger att de är utanför. Så vi hann inte ens beställa utan fick ta våra grjer och springa.

De börjar lasta in och har ingen kyl med sig. Då har de pajat den vid lastning. Så varför kunde de inte leverera första gången om de nu inte hade nån kyl med sig????

Vi begav oss ner till butiken igen och killen som jobbar där säger 

- Det är mycket bättre i Sverige, logistiken i det här landet suger

Jag kunde inte hålla mig så jag sa -Du måste vara väldigt stolt

Så ny kyl beställd, de hävdar att den kommer på tisdag. Jag tvivlar.


Har tagit lite bilder i området där vi bor


Pantheon

 



   


Vår port, grymt snygg måste jag säga själv :-)

 


Trappuppgången, lite skillnad mot vad jag är van vid i Solna

    


Idag kanske vi skall åka till Ikea. Jag vet inte om jag klarar det. Tycker verkligen inte om att åka dit. Men vi får se hur dagen artar sig. Vi är ju lediga och det är aldrig fel :-)

Ovido - Quiz & Flashcards