Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Susanna Carlsson - 10 februari 2011 17:56


Idag var det dags att bege sig till skolan och få mitt schema.

Jag åkte till fel ställe på helt fel tid.

Skulle varit där mellan kl 10-11 i morse men åkte till det ställe där jag gjorde provet för nästan två veckor sedan vid 14-tiden.

Insåg när jag kom dit att satan, jag är på fel ställe. Åkte till rätt ställe och då gick det upp för mig att jag skulle varit där för ungefär 3,5 timme sedan.

Lätt panik, men det gick bra ändå. Fick mitt schema och jag skall vara i skolan varje dag kl 8 på morgonen. Imorgon är första dagen.

Hittills ser schemat ut så att jag ska försöka lära mig själva språket mellan 8-10 på morgonen. Sen skall jag även ha fonetiklektioner, där jag skall lära mig att uttala franskan som en fransman och inte som en svensk. För detta krävs också ett prov och det skall jag ta imorgon. Sen när jag får schemat för fonetiken är en senare fråga.

De är inte jätteorganiserade fransmännen måste jag säga. Kunde jag inte gjort det skriftliga och muntliga provet samma dag? Nej, istället skall jag vänta i två veckor. Helt logiskt.

Mitt i allt kaos där med tider och platser så springer jag på den lilla irriteande italienaren som jag träffade första eller andra dagen i Paris. Vad är odsen liksom?!?!?!

Jag gav ju honom ett falskt efternamn så att han inte skulle hitta mig på fejan o jag raderade det nr han gav mig. Som tur var hade jag bråttom och kunde inte prata. Fick kindpussas och springa vidare. Hoppas han fattar vinken denna gången.


Kan även berätta att den rosa sockervaddsliknande bröllops-marängklänningen verkar vara såld (se bild från tidigare blogg). Butiken ligger precis vägg i vägg med hotellet och den är borta från skyltfönstret. Jag hoppas att butikägaren insåg att den är skitful och att de aldrig kommer få sålt den :-) men fick de sålt den så hoppas jag att bröllopet blir...............fint...............eller nått....


Ovido - Quiz & Flashcards