Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Susanna Carlsson - 11 februari 2011 12:55


Idag hade jag min första franskalektion, på franska. Jag kan säga att jag är glad att jag ändå läst lite franska innan, för stackas de små asiaterna som satt där och såg ut som frågetecken hela bunten. Vi fick absolut inte prata engelska så det var svårt när man verkligen ville hjälpa dem. Jag parades ihop med en asiatisk tjej som hette Nam Nam eller nått sånt och hon pratade inte engelska heller vilket iof är bra för då måste man ju försöka.

Vi är iaf fyra svenskar tror jag och en norsk tjej. Sen är det väldigt blandat, en himla trevlig kille från Mexico, koreaner, japaner, kineser, en amerikan och några oklara.

Vi fick en hel lista med saker vi skulle gå och köpa som vi behövde till vårt skolarbete. Böckerna då självklar, pärm, block, pennor i speciella färger och ett mappsystem eller vad det nu heter. Monica i Vänner hade älskat det iaf :-)


 


Det ska bli jätteroligt att komma igång med detta. Träffa lite nya människor och inte bara sitta hemma och plugga logistik även om det är bra också.


Skönt med helg snart men först ska jag ta tag i några uppgifter i franskan och även fortsätta på tredje inlämningsuppgiften i logistik.


Bon weekend :-)

Ovido - Quiz & Flashcards