Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Viktigt!

Av Susanna Carlsson - 8 mars 2012 00:09

Okej people, detta är viktigt!


Jag såg en film nyss och jag blev helt chockad.

Arg, ledsen, frustrerad osv. Många känslor.

Ta copy paste på länkarna och lägg in dem i er browser.

http://vimeo.com/37119711


Den hadlar om en man i Uganda som heter Joseph Kony. Han har hållt på i över 20 år att kidnappa barn och skapa en armé. Inte för ett speciellt syfte, utan bara för sin egen maktkänsla.

Flickorna blir sexslavar och pojkarna blir barnsoldater som tvingas skjuta bland annat sina föräldrar för att sedan bli soldater i hans armé.


Detta är helt sjukt!!!


Hur har detta kunnat pågå så länge och vi har inte gjort nått och vi vet inte ens vem detta monster är.

Titta på filmen, gå sedan in på följande länk och signa upp för deras pledge att vi ska göra vad vi kan för att hjälpa till att fånga denna mannen i år.

http://s3.amazonaws.com/kony2012/kony-4.html


Joseph Kony.

Lägg det namnet på minnet. Inte för att göra honom känd som en kändis, utan för att uppmärksamma det han gjort, gör och kommer fortsätta göra om han inte blir stoppad.

Prata om det med folk ni känner, gå in på Facebook och titta på filmen och dela länken.

Det är viktigt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards