Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Susanna Carlsson - 15 februari 2011 11:43

En bra dag idag, hittills.

Gick upp i morse, åt frukost med världens bästa pojkvänn, åkte till skolan och hade franska.

Gick och fikade mednågra klasskompisar, pratade med en tjej som jag verkligen klickade med. Hon är från Israel och heter Karin. Hon visade hur man skriver mitt namn på hebreiska (tror man säger så) och det var jättefint.

Hon hade bott nästan två år i Paris och jobbade för ett Israeliskt flygbolag på CDG och kunde prata ganska bra franska men hade ingen aning om hur man skriver på franska. Så där var hon nybörjare.


Igår skickade jag in min tredje inlämningsuppgift i logistiken, var väldigt nervös för det var svårt denna gången. Vågade inte säga nått till nån (nästan) och jag fick godkänt på första försöket. KÄNNS SÅ JÄVLA BRA!!! Ursäkta min franska ;-)


Igår blev jag lite fransk av mig också, gick och köpte ost, kex och oliver. Väldigt gott.

 


På kvällen gick jag och Johan ut och åt kycklingvingar. Det ligger en canadensisk pub här på gatan som på måndagar har kycklingvingar för 50cent st. Så himla gott. Jag är ju inte mycket för alla hjärtans dag, så vissa kanske tycker detta låter skittråkigt. I love it!!! Jag får se min pojkvän varje dag, även om det är ungefär två timmar om dagen för att han jobbar så mycket, men vi är inte ifrån varandra två månader i taget längre och det är helt galet underbart.


Nu ska jag fortsätta plugga. Jag är duktigt taggad idag :-)


Ovido - Quiz & Flashcards