Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Susanna Carlsson - 23 februari 2011 17:59


Tonight is the night!!! We move from the hotel. Finally!!


Vi har fått gasen påslagen så att vi får värme och varmvatten. Un plombier (en rörmokare) kom och lagade varmvattenberedaren så att den inte läcker. En liten detalj. Killen kan inte ha varit mer än 21. Jag kände mig som tant Carlsson när jag öppnade dörren.

Han konstaterade även att kranen i badkaret var sönder så den skall bytas ut. Man undrar ju om de förra hyresgästerna pajade den och aldrig sade nått. Jag struntar egentligen i vilket då vi inte betalar för det.Var en ny upplevelse att försöka prata om varmvattenberedare och tryck på vattnet i rören på franska. Men vi lyckade faktiskt efter ett tag.

Så nu kan vi som sagt flytta in. Fattas några saker bara. Vitvarorna och internet. Vitvarorna kommer på lördag, tydligen får vi inte sätta på kylen på ett dygn eller nått sånt efter leverans, nått med att freonet måste "sätta sig". Men shit vad jag ska laga mat. Jag har inte ätit en hemlagad måltid på över en månad.

Jag är så sugen på potatisgratäng, nån god köttbit och bea så ni anar inte!!!

Mumma!!!


 

Ovido - Quiz & Flashcards