Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Susanna Carlsson - 5 februari 2011 19:37

Lite dåligt med bloggande de senaste dagarna, får ta igen det.

I torsdags jagade vi runt på stan hela dagen och kollade på lägenheter. De har världens sämsta system för att lämna en intresseanmälan. Du kan bara lämna in en anmälan om att du är intresserad av en lägenhet men det kan flera andra också göra och då är det inte säkert att man får den lägenheten man ville ha. Då väljer hyresvärden vem som hon/han tycker låter bäst. Om man får svar att man kanske inte fick den lägenheten man ansökte om så kan de andra lägenheterna man kollade på redan blivit uthyrda då. Så då är det bara att börja om och kolla på nya lägenheter och se om man hittar nån.

Jag vill inte säga för mycket nu, I don´t want to jinx it, så om och när vi får en lägenhet säger jag till.

Men håll tummarna :-). Så mycket kan jag säga.


Här är badrummet med fjällstugekänsla som jag skrev om tidigare. Det ser nästan fint ut på bilden.

Det är det inte.

 


Här är köket i samma lägenhet, de har fått in tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin, mikro och några skåp på ungefär 2,5 kvm.

Kyl och frys var nog där någonstans också. Gäller att utnyttja ytan som finns.

 


I går, fredag, satt jag och pluggade hela dagen. Lämnade in inlämningsuppgift nr2 i min logistikkurs. Är inte så säker på att den är helt bra men vi får se vad läraren säger. Man får ju utveckla och rätta till om han inte är nöjd.

På kvällen var vi ute och åt thai med Carolina, himla trevligt. Äter inte så mycket då jag är lite förkyld så Johan åt i stort sett upp både min och hans portion och halva Carolinas maträtt. Han hade inte ätit varken lunch eller frukost så det kan ha berott på det.


Idag har vi letat upp en skandinavisk godisbutik som finns i Paris. Vi köpte lite lösgodis. Bra att veta när man får lakrits-cravings. Stod en svensk tjen i kassan. Man kanske kunde söka extrajobb där. Enda detaljen är ju att jag inte pratar franska då men det löser sig nog :-)


Ikväll ska vi vara väldigt passiva, planen är att ta nått att äta och kolla på film. Underbar plan måste jag säga. Imorgon kommer Emelie, Per och Isa till Paris och vi pratade om att gå på Louvren. Får se hur det blir men det ska bli kul att se dem iaf.


Ha en underbart skön lördagskväll och som sagt, håll tummarna :-)

Ovido - Quiz & Flashcards