Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Susanna Carlsson - 12 februari 2011 18:36


Igår efter franskan så mötte jag upp Carolina och så gick vi och strosade lite i solen. Så himla skönt. Vi satte oss på ett ställe och tog ett glas vin, sen gick vi vidare och åt middag på en uteservering. Kvällen avslutades med ett glas vin på ett tredje ställe. Helt okej :-) Skönt att sitta på uteserveringar i februari.


Idag har vi gått, och gått, och gått. Jag inhandlade ett par nya skor så jag har nått att gå runt i. Jag har bara packat vinterkängor eller skor med klack där inget av alternativen är jättebra.

 


Vi var på Centre Pompidou, är ett ställe där de har utställningar av olika slag. Man kan jämföra med Kulturhuset i Stockholm. Vi åkte bara upp i deras rulltrappor och tittade på utsikten över Paris.


 

   


Coolt ställe verkligen

 


Vi stannade och åt en crépe på ett fik

 


Vet att jag sagt det förut men det är så mysigt att bara gå omkring i Paris och titta i några små butiker mest för att det är kul, utan att direkt köpa nått.

Man stöter ju alltid på de lika sköna parkeringarna


 


Kvällen är lite oplanerad, vi ska gå ut och få i oss nån middag men vi får se om vi går på bio också. Hade varit nice med några timmar i en fåtölj och käka lite poppcorn.

Och ja, det finns biografer där de inte dubbar filmerna :-)

Ovido - Quiz & Flashcards