Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Lugn helg

Av Susanna Carlsson - 19 mars 2012 21:35

Helgen har varit lugn, i fredags var vi på after work. Jag, Johanna, Mattias och Emelie.

Det var 23 grader här så vi hade det bra i solen.

Var riktigt skönt.


Johanna posar och Mattias ser ut att ha hjärtprolem. Kanske för många öl :-)


 


 


Viktiga saker på en AW är tydligen mobiltelefoner, nikotin och plånböcker

 

Inga bilder på mig för mina solglasögon är så fula. Jag råkade sätta mig på dem när vi var på safari så jag måste köpa nya. Men jag använder dem tills det inhandlas nya. Så fram till dess så kommer jag gå omkring med jävligt sneda solglasögon.

Resten av helgen var det sköna 11 grader och regn, så inte lika mysigt.

Var på banken i lördags och skulle regga mitt svenska kontonr hos dem, för att jag ska kunna föra över alla miljoner jag tjänar här, till Sverige.

Jag hade preppat med alla info jag tänkte mig behöva, plus pass och franska kontouppgifter. Vi gick dit med inställningen att detta kommer ju gå rent åt skogen. För alltid när vi varit på banken innan har allt varit jobbigt, svårt och krångligt.

När vi gick därifrån vart jag helt chockad för det var lätt. Det gick enkelt och de sa att om jag överför pengarna själv online så är det gratis. Jag förstod ingenting.

De skulle ju begära mer uppgifter som min elräkning och lunchkvittot från dagen innan och sånt.

Men nej, kontot var reggat när jag kom hem och jag gjorde överföringen.

Johan sa att vi nog börjar förstå deras system nu. Känns väldigt läskigt.


Efter det vart det en snabb tur på stan, två butiker. Skönt när man vet vad man ska ha. Sen storhandling med hemkörning, me like.

På kvällen lagade Johan mat till mig och till efterrätt hade vi fixat marängsviss. Fy satan så gott det är.

Det är få saker som kan få mig på så bra humör som det. Då är jag som i ett lyckorus :-)


I söndags hände inte mkt, kollade på några filmer och hade en allmänt slapp dag. Väldigt skön helg vilket vi behövde för den närmaste 1,5 månaderna kommer bli galna.


Nästa helg ska vi ut och fira mig lite en helg för tidigt. Fördrinkar här, sen ut på middag och partaj.

Helgen efter drar vi till Madrid och firar mig där med.

Helgen efter det ska vi till södra Frankrike med Kalle och Sandra. Kanske lite firande för mig där med. Känner att ska man fylla 30 så får man nog fira tre ggr.


Efter det får vi besök tre helger i rad.

Galet, men vi gillar ju när det händer saker.

Sen har jag även bokat biljetter i oktober till en show som heter Michael Jackson "The immortal world tour" som sätts upp av cirque du soleil, men de kommer inte spela i Frankrike så vi ska åka till Köpenhamn :-)


Gäller att ha saker att se fram emot.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards