Direktlänk till inlägg 12 mars 2012

Dan & Em

Av Susanna Carlsson - 12 mars 2012 20:21

I helgen var Daniel o Emily här. De kom i torsdags.

Jag var ju fortfarande dålig, så jag var inte mycket sällskap. Jag var hemma på fredagen också och mådde verkligen inget bra men tänkte att nej nu fan får det vara bra.

Så när kvällen närmade sig studsade jag in i duschen o sminkade mig och genast känner man sig bättre.

Så då öppnade vi en flaska skumpa :-)


Så nöjd med minen jag gör här...


Johan o Em

 


Jag har fått en hel del frågor angående de här lådorna champagne vi köpt, om vi firar nått, varför vi köpt dem osv. Och jag förstår inte frågan varför vi köpt dem. Frågan är väl snarare, varför inte?

When in Paris liksom :-)


Efter skumpan gick vi ut och åt och sen vart det en öl, vatten för mig, på det lokala haket. Var hemma vid midnatt, jag var helt färdig. Och det var ungefär här jag tappade rösten.

Så i lördags kunde jag inte säga mycket. Dagen bestod av en del rugbytittande på en pub. Det var nice, onion rings, chicken wings, mossarella sticks osv. All nyttig mat man kan behöva på en lördag.

Jag och Em tog en promenad bort till Prada, Em ville köpa en plånbok. De låg i runda slängar på runt 3000kr. De små och "billiga". Vi köpte inget just den dagen.

Sen på kvällen var vi ute och åt igen, dit kommer vi aldrig gå igen. Skönt att kunna bocka av den restaurangen från listan.

Hemma runt midnatt igen, inga sena kvällar här inte nu när man närmar sig 30. Jag har 3 veckor kvar på dagen av att vara 20-någonting.


På söndagen gick vi och käkade fransk frulle, sen iväg till den lokala marknaden som jag visat så många bilder på tidigare och köpte fisk, räkor, lite vin och grönsaker till middagen. Sen var vi faktiskt inne i Pantheon. Har bott bredvid stället i över ett år men aldrig gått in. Och jag ville verkligen gå upp i och runt kupolen. Men det började de inte med förän 1 april. Typiskt!!

Men det var fint iaf, och väldigt kallt där inne. Gissar att de måste hålla nere temperaturen med alla döingar som ligger där.

 


 


Kupolen sedd underifrån.

 


Voltaire ligger begravd här, bland andra. Även Marie Antoinette, Victor Hugo mfl.

 


I mitten har de en klocka, där det hänger ner en pendel som är grymt cool. En sån skulle man ha hemma. Saknar takhöjd bara känner jag

 


Såg det första riktiga vårtecknet, inte för att jag tittat så noga men detta var svårt att missa


 


Vart en del slappande mellan turistandet men sen bar det av till Champs Elysees och sen det stora berömda tornet.

Jag har ju aldrig varit uppe men nu var det dags.

           


Och så skumpan då så klart

 


Efter det bar det av hemmåt och middag tillagades. Himla gott.

Sen var det bara att gå och sova för mig för det var dags att gå tillbaka till jobbet.


De skrattade åt mig idag på jobbet för jag låter som en hormonell 14-åring när jag pratar. Konstant höga toner.

Men bättre än i helgen iaf. Så nu hoppas vi på lite lägre toner imorgon och med hjälp av lite hostmedicin, en god natts sömn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards