Alla inlägg den 19 februari 2011

Av Susanna Carlsson - 19 februari 2011 16:00


Igår signade Johan kontraktet för lägenheten. Jag satt och tittade på och låtsades förstå när de gick igenom ett 10-sidors kontrakt på franska.

Sedan gick vi till lägenheten och gick igenom allt, kollade så saker och ting fungerade som det skulle t.ex att det faktiskt kom vatten ur kranarna och sånna basics.

Jag tog en del kort, både för att det är kul att ha men även på lite saker som vi vill kunna visa var där när vi flyttade in. Typ fläckar på mattan.


Här är huset vi ska bo i, på sjunde våningen av sju :-)

 


Till vänster utanför bild ligger en grönsakshandlare och en "boucherie" som det heter på franska, en köttafär helt enkelt. Sååå himla bra. Till höger har de fina små chokladgodisar och jag är ganska glad att jag inte är en chokladfantast då det hade kunnat bli dyrt.


Vardagsrum

 

Vardagsrum igen, dörren till vänster är in till köket

 


Köket, ska ta mer bilder när vi fått in vitvarorna, det måste man nämligen köpa till

 


Takfönster i hallen

 


Hallen

 


Vårt sovrum, gästrummet ser nästan likadant ut. Tyvärr ingick heltäckningsmattan


 


Idag har vi varit och köpt vitvaror. Deland kyl/frys, diskmaskin, tvättmaskin/torktumlare i ett, en spis och en ny micro.

Det tog sin lilla tid men det blir nog bra. Här har vi ju lite mer ledtid då.

Antingen kan vi få det levererat på onsdag någon gång mellan 7-13. Bra med exakta tider liksom.......

Eller så kan vi ringa på måndag och boka om leveransen till nästa lördag då varken jag eller Johan sällan är hemma just på förmiddagen. Det är exakt då jag går i skolan. Och det gick absolut INTE att leverera på eftermiddagen. Underbart.

Vi får se hur vi gör.


På måndag kommer iaf flyttfirman med alla våra möbler och kläder o grejer. Jag har haft en resväska med samma kläder i en månad nu så det ska bli så skönt att få lite andra kläder att välja mellan. Jag drömde till och med om min garderob i solna och jag tänkte i drömmen "Åhhh, har jag så här mycket kläder att välja mellan", och då har jag inte så mycket kläder om man jämför med många andra. Första gången i mitt liv jag drömmer om kläder.


På torsdag kommer dem och sätter på gasen så att vi får värme och varmvatten i lägenheten, fram tills dess blir vi tyvär kvar på hotellet. Internet tar också mellan 6-8 dagar att få igång. Helt underbart.


Imorgon blir det städning av lägenheten. Var rätt smutsigt i köket och det är alltid skönt att städa av innan man flyttar in.


Jo, vi gick förbi ett zoo tror jag det var, eller om man ska ha dem till matlagning vet jag inte, men iaf, jag försökte ta kort men det är svårt genom glas(måste gå en fotokurs). Det är alltså hönor, kycklingar, kalkoner med mera. I ett skyltfönster...otippat

 



Nu blir det lite lördagslogistik

Ovido - Quiz & Flashcards