Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Tjejhelg

Av Susanna Carlsson - 26 februari 2012 10:10

Nu har Maria precis gått, snyft!!


Vi har hängt bara vi tjejer i helgen. Johan drog till London för en killhelg.

I torsdags var vi ute och åt koreanskt, väldigt gott. Då var Johan med, han tog tåget i fredags till London.

På fredagen hade jag tagit ledigt, så det var nice att få ligga kvar i sängen när Johan gick till jobbet.

Jag och Maria gick och shoppade mest på fredagen. Vi gick i ett område där butikerna säljer till andra butiker, så de är grossister, men man kan handla där som privatperson också.

Blev lite överraskad när en en försäljare frågade om hon fick ta kort på min väska, när vi var inne i hennes väskbutik.

Jag köpte lite smågrejer den dagen.


En partyväska, me love!

 


Jag köpte också ett par ballerinaskor men jag har ingen bild på dem.

Sen köpte jag även dessa på rea, halva priset gillar vi.


 



Sen efter en hel dag med shopping satte vi oss i solen, vid Seine och slappade lite.

Det var sköna 17 grader i skuggan.

   


Såg den här bilden på flera ställen på vägen hem, jag skrattade gott. För er som inte förstår så står det i stort sett att det är inte trist att vara homosexuell. Good to know :-)


 


Igår lördag var vi först på en marknad på morgonen, men den var inte mycket att ha, sen åkte vi till Cimitière du Père Lachaise. Det är en kyrkogård där det ligger en hel del berömda människor begravda.Bland annat Jim Morrison, Oscar Wilde, Edith Piaf osv.

Jag kände inte att jag ville ta kort där, var ju tillräckligt udda att man har sånna morbida intressen så att man åker till en kyrkogård och turistar liksom.


Sen var tanken att vi skulle åka till en park och ta en prommenad men det var inte så kul väder, mulet och kallt så vi satte oss på en bistro och käkade lite plockmat och pratade en massor.

På kvällen gick vi ut och åt, väldigt trevligt. På ett ställe som heter Chez Janou, har varit där förut och det är ett säkert kort så det var nice.


Idag är planen att gå och träna. Ska försöka vänja mig vid löpbandet igen tänkte jag. Blir ju så snurrig så jag får ta det i kortare omgångar.

Sen är planen lite oklar. Jättefint väder ute så jag kanske tar en prommenix. Johan kommer inte hem förän vid halv tio så jag har hela dagen för mig själv.

 
 
Ingen bild

Malin Olofsson

26 februari 2012 20:59

Vilken härlig helg!
Väskan var ju skit nice :) avundsjuk på att ni har det så varmt :) puss

 
Ingen bild

Sofia M

29 februari 2012 11:53

love, love, love din nya väska!!! så snygg! kram på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards