Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Susanna Carlsson - 9 februari 2011 14:14


Idag var det inga undanflykter längre. Bara att ta tag i pluggandet och det har jag gjort. Det dumma var att jag skulle gå till ett postkontor och skicka ett paket till Sverige. Det innebar att på hemvägen "råkade" jag gå in i några butiker. Kommer hem med ett par nya pumps, örängen och en ring. Allt var på rea men jag har lättare ågren.

Köpte en klänning igår också så nu har jag en helt ny fransk outfit.


 


Helt vanliga pumps

 


Och så äkta fejksmycken :-)

 


Tur att jag inte är nån shoppingfreak i vanliga fall för då hade det kunnat gå hur som helst.

Rean här i Paris är galen. Man skall inte gå in på de stora varuhusen, jag blir alldeles överväldigad och vet inte vart jag ska ta vägen då, utan mer hitta de små butikerna på de små gatorna där det finns jättefina kläder, skor, smycken, väskor. Allt man kan tänka sig.

Detta är verkligen The Fashion Capital of the World.


Nu tillbaka till pluggandet, har börjat på tredje inlämningsuppgiften. Den skall inte vara klar för än den 9 mars så jag hinner nog hoppas jag :-)

På fredag har jag min första franskalektion. Det kan ju gå precis hur som helst....



Ovido - Quiz & Flashcards