Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Sushi!!

Av Susanna Carlsson - 30 mars 2011 15:57

Idag efter skolan mötte jag upp Karin, som inte orkade sig upp till skolan idag. Hon jobbar helt galet mycket så jag förstår henne. Jag åkte ut till Vincenne, som är en förort till Paris typ. Jättemysigt verkligen.

Vi käkade sushi och gick en promenad och kollade in omgivningarna. Lite kallt idag och det blåser så det är trist men jag ska väl inte klaga. Har ju hört att det finns de hemma som har det värre :-)


Imorse när jag gick till skolan var jag tvungen att ta detta kortet. Jag blir fortfarande lika förvånad över fransmännens parkeringar

 



I måndags eftermiddag, efter att jag kände att jag pluggat klart så tänkte jag att nu gäller det. Jag ska ge mig ut på stan och köpa nått fint till mig själv. Lite nya vårkläder kanske.


Dior gör lite reklam då

 

Jag gick i massa butiker och kommer hem typ 2,5 timme senare och har handlat toapapper, juice och pålägg.

Det går inte, jag har en deffekt. Jag kan inte shoppa kläder. Jag blir så stressad och det är så mycket folk och hög musik och jag tänker att jag inte behöver nått och så orkar jag inte prova nått och jag har säkert nått på mig som är jobbigt att ta av. Typ en kofta med massa knappar som jag inte orkar knäppa upp eller mina converse, som har jobbig snörning.

Var ju med Johan och shoppade i helgen men jag står bara bredvid provrummet när han provar och orkar inte kolla på nått till mig själv.

I-landsproblem av högsta klass men när folk frågar om vi skall gå och shoppa ihop så se jag inte det som en hobby utan som ett nödvändigt ont.


Ikväll ska jag ha en skypedejt med tjejerna jag skriver PM med. Nu har vi valt företag som vi skall jobba med och en av tjejerna har skrivit lite bakgrundsfakta om företaget. Jag skrev ihop ett gäng frågor som vi har skickat till företaget som de skall svara på.


HIttade ett gammalt kort i mobilen på världens bästa unge. Lilla Gustav som börjar bli stor och vi har lärt honom säga bonjour :-)

 


Imorgon blir det skola och även kursen på eftermiddagen, "La France aujourd´hui", som jag har varje torsdag. Efter det skall jag packa, vi skall åka bort i helgen men jag vet inte vart..... :-)

 
 
Ingen bild

sara

30 mars 2011 17:36

Oh lite romance! Kan man aldrig få för mycket av!! Ha en underbar helg! Kraam

 
Ingen bild

Malin Olofsson

3 april 2011 18:45

Ska bli spännande att få den nya uppdateringen om Barcelona! =)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Ovido - Quiz & Flashcards