Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Susanna Carlsson - 7 mars 2011 18:32


Har varit dålig på blogga. Förra veckan hände inte så mycket och jag var psykiskt utmattad efter allt strul med vitvarorna.

I helgen var vi i Angers och hälsade på Emelie, Per och Isa. Himla mysigt. Jag kom dit vid halv fyra i fredags så vi satte oss i solen och tog ett glas kir. Väldigt gott.

På kvällen gick jag, Emelie och Anna, en tjej vars kille också spelar hockey i Angers, ut och tog en drink och så mötte vi upp Johan på tågstationen när han kom senare på kvällen. På lördagen gjorde vi inte mycket alls.


Ringmuren

 


Isa, alltid lika söt

 


Vi var inne i kyrkan, verkligen jättefin

     


Det var räddningsarbete på gång av nått slag. De kanske räddade en katt :-)

   


Våren var definitivt på väg

 


På lördagskvällen åt vi alpmat, jag och Johan delade på en köttfondue och Per och Emelie delade på en himla massa ost och korv


   


Vi blev rätt glada av all god mat och Johan träffade nya kompisar :-)


   


Smile!

 


På söndagen gav vi oss ut på landsbyggden för att se om det var några vingårdar öppna. Vi lyckades inte så bra. Men det var så himla skönt att komma bort lite från Paris. Allt är väldigt hektiskt här och det är så lugnt och skönt i Angers. Verkligen en supermysig stad.


Idag var det skola igen. Grammatik och även fonetik på schemat. Idag var första gången jag verkligen tyckte det var roligt med fonetiken och kände att jag verkligen förbättrade mitt uttal. Har inte tyckt det varit så roligt innan.

Sen gick jag och Karin hem hit och pluggade lite, sendan mötte vi upp några andra i klassen vid Montmartre och satt i solen och njöt lite. Väldigt skönt med lite sol. Var helt fullt med folk som ville ta in vårens första solstrålar.


Johan ringde precis och sa att han är på väg hem. Så tidigt brukar han inte komma hem. Innan kl 20 på en vardag är helt galet :-)

Ovido - Quiz & Flashcards