Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Susanna Carlsson - 13 mars 2011 15:53


Igår var vi på stan och fixade lite grejer. Först var vi och klippte oss, blev bra. Jag har inte klippt mig sedan.....ja, längesedan iaf.


Halvtaskig bild men hon klipte lätt av tio cm


 

En av frisörerna rökte inne i salongen när vi kom. Den delen uppskattade jag väl inte men hon var duktig på att klippa iaf. Hon rökte inte när hon klippte så det var ju bra. Efter det gick vi och köpte kött hos vår lokala kötthandlare som Johan har marinerat. Det har legat ett dygn så det ska vi äta ikväll. Det ser jag fram emot.Sedan gick vi och åt lunch och efter det gick vi och köpte en säng till gästrummet. De leverarde samma dag. Det måste vara första gången i väldshistorien som det har hänt i Frankrike.


Intogs en öl till lunchen

 

Så syrran, nu kan du slappna av, ni har nånstans att sova när ni kommer :-)

 


En åsna någon??? Eller ett får kanske??  


I morse gick vi ner och köpte apelsiner och passionsfrukter hor frukthandlaren. Han kallar Johan "the chief".

Sedan gjorde vi världens brakfrukost.

Färsk apelsinjuice

 


Frukosten bestod av stekt ägg, stekta champijoner och stekt skinka. Toast och även en stekt tomathalva.

Skålen med det oklara gula innehållet är fruktköttet av 10 apelsiner :-)


 


Det var riktigt gott.


Sen skulle Johan jobba så jag struntade i att jag är förkld och satte mig på pendeln ut mot IKEA. Herregud vad det är bekant när man kommer in där. Köpte besticklådor, en matta till toaletten, servetter, värmeljus mm. Även kaviar, kakor och lingonsylt inhandlades.

Imorgon blir det äggmacka med kaviar till frukost :-)

Ovido - Quiz & Flashcards