Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Susanna Carlsson - 11 mars 2011 14:28


På väg hem från skolan idag stannade jag vid den lokala fiskhandlaren och köpte två tonfiskfiléer. Ikväll blir det tonfisk med pressad potatis och vin som jag köpte i Canada. Har fortfarande inte druckit upp det.

Sedan köpte jag lite grönsaker och gick hem och åt lunch.

Sedan gick jag till Rue Mouffetard. En gata där det är som en marknad längst med gatan. Väldigt mysigt. Man kan gå och strosa lite. Det ligger ungefär 10 minuters promenad från vår lägenhet, insåg jag efter att ha gått helt fel väg


 


Grönsaker och ost


   


Ser ni den?


 


Denna butiken gillade jag skarpt :-)


 


Köpte inte nånting faktiskt. Jag gick bara runt och myste och tog kort. Glömde liksom av att köpa nått.


Gillar sättet de flyttar på här i Paris. Hissarna i den här staden är ju icke existerande eller så stor så att du får in en person och en matkasse ungefär.

Så då flyttar de möbler på utsidan husen. Sätter upp som en brandstege nästan med en hiss på och skickar saker upp och ner.


   


Gratis massage någon???


 


Nu blir det mer plugg och sedan leta recept på bästa sättet att tillaga tonfiskfiléer.

Beroende på hur trött man är ikväll så kanske vi ska gå ut och möta upp några klasskompisar till mig. Vore kul att komma ut lite. Jag bara pluggar och handlar mat :-)

Ovido - Quiz & Flashcards