Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Indiskt

Av Susanna Carlsson - 26 mars 2011 13:28

Lördag igen, måste säga att veckorna går fort.

Igår kväll var jag hemma hos en klasskompis och hans fru. De är från Indien och hade lagat indisk mat till oss. Väldigt gott. De hade inte kryddat det så mkt för de trodde att resten av oss kanske inte gillade så stark mat. Oj vad fel de hade, vi var två svenskar som älskade stark mat, jag och en tjej till i klassen. Två turkar och två latinamerikaner. Alla älskade stark mat. Så de fick ta fram en stark sås från Mexico så alla kunde krydda :-)

Johan var hemma, jag sa att han nog borde vara hemma och ha lite egen tid. Han behövde vara ensam i några timmar och han höll med om det. Så han låg hemma och käkade pizza och drack öl och spelade x-box.


Imorse använde vi juicemaskinen igen. Ananas, kiwi och apelsin. Mumma!

 

 


Vi åt våfflor till "efterätt" efter frukost. Var våffeldagen igår så vi fick ju ta igen det idag

 


Grannarna som bor mittemot ringde på här förut och frågade om de fick komma in och kolla på vårt innertak....

De och deras bekanta ville kolla in våra takbjälkar för våra grannar har tydligen inte sånna. Men jag tror de har balkong och det har inte vi så vi kan ju få ha takbjälkarna tycker jag :-)

Väldiga i-landsproblem.

Blir nog en tur på stan sen, Johan behöver nya skor och jag behöver lite frisk luft. Kan ju inte sitta inne hela dagen.

Ha en skön lördag allihop

 
 
Ingen bild

sara

26 mars 2011 17:50

du e en fin flickvän du! ;)

Susanna Carlsson

27 mars 2011 09:56

Hahaha, ja ibland kan även jag :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Ovido - Quiz & Flashcards