Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Vilsen

Av Susanna Carlsson - 18 mars 2011 16:06


Alla säger att det är normal och att alla känner så här när de kommer till en ny stad, ett nytt land osv.

Men det är svårt när man inte riktigt kan sätta ord på det.

Jag är totalt vilse i världen. Jag är inte glad och jag vet inte varför för jag har absolut ingenting att vara ledsen för.

Jag har världens bästa pojkvän som har varit igenom det här och säger att alla som flyttar utomlands går igenom det. Det kan ta upp till ett halvår att vänja sig.

Okej att språket är svårt men det går ju framåt, börjar jag prata franska med nån i en butik eller på en restaurang så hjälper de mig med hur jag ska formulera en mening. Jag tror de gillar att studenter försöker lära sig deras språk, verkar som att de blir lite stolta på nått sätt.Och logistiken är absolut krävande men ingenting jag inte klarar av. Det vet jag.

Det gäller väl bara att vänta ut det och att ta en dag i taget.

Man kanske bara ska blogga om hur bra man har det och om hur mycket nytt man upplever men det finns baksidor också. Och jag kan inte sätta ord på det riktigt.

Vill iaf säga att jag uppskattar alla som kommenterar, det får mig att känna mig lite mindre vilse i världen

 
 
Ingen bild

Malin Olofsson

19 mars 2011 17:51

Kram på dig! Du får blogga om precis vad du vill... roliga, tråkiga, glada, ledsna saker. Det är det som är så skönt med en blogg... att man får skriva av sig lite om precis vad man vill!
Och klart att du får känna dig vilsen i ett nytt land! Herregud! Jag hade inte klarat det! Tycker du är super duktig och modig som vågar! Och vissa man pratar med som frågar vad du gör och man berättar att du bor i Paris blir jätte impade av dig och ditt "go" som du har! Du vågar ta för dig av livet =) och de är få förunnat att göra det. Tänk vi andra som ser tillbaka på sitt liv när vi är 50, "vad har jag vart med om för äventyr"? Hmm... lätträknade! Men du! Shit vad coolt, du kan säga till dig själv att du på egen hand flyttade till sthlm och sen till Paris!!! önskar jag hade din äventyrlighet!
Så kämpa på och tillåt dig att ha en dip,, det blir bättre om ett tag! I belive in you girl!!

Massa kramar och kärlek!

 
Ingen bild

Sofia M

19 mars 2011 23:15

Instämmer helt med dig Malin!

...och hur vilsen du än känner dig så har du ändå tagit chansen och blir det övermäktigt så har du ändå din familj och alla vänner här hemma!

Kraaaam på dig

 
Ingen bild

Maria

22 mars 2011 12:41

Först är det jättekul, sen kommer 3-månaders krisen när amn bara längtar hem och tror att allt är så mkt bättre hemma (det är det inte, men på 3-månaderskrisen kan man inte riktigt fatta det)viktigt är då att INTE åka hem. För då blir man besviken på hemmet också och då blir man helt plötsligt ännu mer ensam och "övergiven". sen lossnar det lite, börjar kännas bättre och bättre, man börjar tro att man snart är hemtam, sen kommer 6-månaders krisen som en käftsmäll, när man fattar att man inte vet så mkt som man trodde att man visste. Men emellan dessa kriserna, och efter så känner man sig oerhört mkt starkare och stoltare över sig själv att man klarat det. Det är iaf så jag har upplevt det, stämmer ju ganska bra in på iaf 3-månaderskrisen :-) älskade vän, det här går som smort och jag tycker du skall vara stolt över dig själv! De där fransoserna skall vara tacksamma för att de får ha dig hos sig!

Försöker skicka en massa stärkande kramar härifrån, jag hoppas de inte fastnar ngnstans på vägen! :-)

KRAM

 
Emelie

Emelie

22 mars 2011 23:06

Man behöver inte flytta utomlands för att känna sig vilsen. Det räcker med en nya stad. Så det är inte konstigt att du känner dig som du gör. Been there done that! Men jag lovar att du kommer att komma in i det tids nog. Steg ett är att hitta vänner sen löser sig resten efter hand. Kram på dej!

http://www.europe.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Ovido - Quiz & Flashcards