Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Förtydligande :-)

Av Susanna Carlsson - 17 mars 2011 13:56

Sambon till min klasskompis kan prata flytande franska men han går inte i min klass.

Alla i min klass är nybörjare på det franska språket.


Igår var det vår i luften och folk satt ute och solade. Idag är det skitkallt, blåser och duggregnar. Vad hände liksom?

Fick min sista inlämningsuppgift i logistiken godkänd efter att fått ändra på ett svar från en av frågorna. Så nu kan jag släppa inlämningarna och koncentrera mig på sista PM-arbetet vi skall skriva.

Jag ska skriva med två tjejer, en till joinade vår lilla duo. Så jag, en kvinna i Stockholm som heter Rebecca och en tjej i Lund som heter Cecilia. Ska bli väldigt intressant. Vi skall ha skype-dejt ikväll och försöka skriva ihop ett frågeformulär som vi skall lämna till det företag vi skall jobba med. Frågan är då bara vilket företag vi skall jobba med. Jag har lagt ut lite trådar och även Rebecca. Vi får se vilket det blir.


Idag blir det även massor med plugg inför det franskaprov vi har varje fredag. Men imorgon efter skolan tror jag att jag skall gå och shoppa lite. Får se hur det går. Jag måste ju verkligen vara på det humöret att jag vill shoppa, annars går det inte. Jag tror inte jag har den genen.....

Kan ju vara bra nu när man pluggar iof. Tar lite tid att vänja sig vid att inte dra in några pengar. Fast å andra sidan gör jag inte slut på några pengar heller. När skulle jag hinna det :-)

 
 
Ingen bild

Malin olofsson

17 mars 2011 20:56

Haha bra att du förtydligade ;)
Gillar du inte att shoppa kvinna!! Då har jag nog fått din gen och den genen från 10 till ;)
Har de mycke fint i Paris?

 
Ingen bild

Sofia

17 mars 2011 21:09

Kul att läsa din blogg kära syster! Känns som om man får hänga med lite i ditt "nya" liv. Kram!

 
Ingen bild

Malin olofsson

17 mars 2011 21:12

Jaha gjorde du!!! Jag får lägga hem tel på laddning... Har vart urladdad i 2 veckor tror jag ;)
Ja jäklar vad det ska shoppas då!!! :)
Har hittat ett lämpligt datum! Kan du helgen innan midsommar? Tror det är runt 16 juni? Precis efter skolans slut o innan jag börjar jobba igen. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Ovido - Quiz & Flashcards