Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Jobb

Av Susanna Carlsson - 11 augusti 2011 08:48


Hade lätt ångest över att gå tillbaka till jobbet för jag tänkte att nu jäklar blir det jobba av. Jag måste lära mig allt från början eftersom det är en helt ny roll. Sen är det väl lättare för mig än om man är helt ny eftersom jag kan systemet och ändå jobbat på företaget i tre år.


Men augusti är tydligen en väldigt lugn månad. Verkligen lugn. Det finns ingenting att göra. Hon som jag ska ta över som ska gå på mammaledighet har inte heller nått att göra och då är det jäkligt svårt att lära ut nått. Vi jobbar efter hur många mail vi får där projektledarna behöver hjälp med saker men kommer det inga mail, inte mkt att göra.

Lite trist men gissar att det kommer dra igång om ett tag och då antagligen ordentligt.


Igår lyckades jag på en fransk hemsida beställa allt man köper i en mataffär, och sedan får man det hemkört. Hemkörningspriset varierar beroende på hur mycket varor man beställer. Sen får man välja vilken tid man vill ha det hemkört. Så jag gick lös, vi har inte mycket hemma efter att ha varit borta i tre veckor så det gick på nästan 100 Euro. Men lika bra att få det gjort. Så slipper jag gå till affären. Så ikväll mellan 20-22 kommer de och levererar. Skitbra tycker jag.

Då hinner jag hem, äta lite, ut och springa/powerwalka och sedan hem och vänta på min leverans.


I helgen skall det tydligen regna nått hejdlöst och vi är lediga på måndag så vi funderade på att åka nånstans. Men det är högsäsong inom turistnäringen så allt är svindyrt. Vi får utgå från vår lägenhet och se om vi kan göra lite kul grejer.

Förslag mottages tacksamt.


Detta har jag tänkt mig hittills:

-Biomaraton

-Köpa en sån grej man har på armen som man kan sätta iPhonen i när man springer

-Johan behöver löparskor och hörlurar så det får vi också köpa

-Om renget slutar nån timme skulle jag vilja åka upp i Eiffeltornet, har fortfarande inte gjort det

-Vinprovning

-Promenera längst med delar av Seine som vi inte gått längst med än (med stövlar och paraply då kanske)


Som sagt, förslag mottages tacksamt för annars lär det bli Vänner-maraton i tre dagar. Kan ju vara nice men jag som är lätt rastlös vill gärna komma ut lite :-)


 
 
Emelie

Emelie

11 augusti 2011 22:50

Finns väl massor av spännande museum att besöka, prova skor på galleries de la fayette, ta bilen till området kring Orléans och titta på slott eller till Normandie t.ex Etretat och ät musslor, åk till Champagne och drick champagne, ta tåget till Strasbourg eller London. Det hinner man på en helg =). Annars lät de alternativen bra som du hade. Biomaraton lät inte helt fel. Måste gå på bio innan vi åker. Antar att allt är lika dubbat i Italien som i France... Det och så måste vi ju fixa barnvakt... Kom på en sak till ni kan göra. Testa den där restaurangen där man åt i totalt mörker. Kramar!!

http://www.europe.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Ovido - Quiz & Flashcards