Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av Susanna Carlsson - 12 augusti 2011 18:12


Tyckte jag fick till rubriken bra där :-)



Häromdagen så hade vi sol och regn på samma gång och då blir det tydligen extra häftigt när man bor här. Två regnbågar, den ena över den andra. Tog några coola bilder.


     


Den översta regnbågen är mkt svagare än den undre men det var riktigt häftigt.

Coolt att sitta och titta på medans man åt middag.


Jag beställde ju som sagt mat på nätet med hemkörning i onsdags. Så igår torsdag kom leveransen.

Väldigt smidigt verkligen men det enda som var rätt jobbigt var att allt låg i pappkartonger och emallerat av bara hellsike så jag har hållt på och slagit sönder kartonger och Johan har gått omkring på bubbelplast.....

Det tyckte han var kul, hehe.


Jättebra att det är väl inslaget. Vi skulle nog använt dessa grabbar när vi skickade hit alla mina grejer från Stockholm så kanske inte mina ärvda glas hade gått sönder. Men de hade fått plats med bra mycket mer i varje låda så istället för sex lådor så kanske jag bara hade behövt tre.


 


Så här ser tydligen fryst köttfärs ut i deras butik. Själv tycker jag det ser rätt läskigt ut.


 


Och lite frukt och grönt. I bubbelplasten ligger det två mango. Mumma!!


 


Så nu är första riktiga veckan på jobbet avklarad och det är lugnaste månaden på året så vi gör inte mycket nått. Det är därför man hinner sitta och göra beställningar på mat på nätet på jobbet... :-)


Men det kommer snart bli mer att göra och då jäklar. Can´t wait!!


Vi har tre dagars ledigt nu. Helgdag på måndag. Marias himmelsfärd tror jag det var. Stenkoll :-)

Men alltid skönt att vara ledig en måndag.


Och till sist, tack Emelie för alla tips på vad man kan göra i Paris en helg. Borde ju inte vara så svårt men tro mig, det är det. Augusti i Paris är rätt tråkigt. Allt är stängt, då mest restauranger och mindre butiker. De stänger verkligen ner helt. Tar inte in nån sommarpersonal. Nej, de stänger och öppnar 1 sept igen. See you then liksom!!!

Ovido - Quiz & Flashcards