Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Susanna Carlsson - 7 augusti 2011 09:52

Igår kväll kom vi hem efter tre sköna veckor i hemlandet.

Vi flög från Paris till Köpenhemn den 14 juli, tog tåget till Malmö och hyrde en bil där. Sedan körde vi till Ystad och träffade Johans pappa Håkan och hans fru Helena och åt lunch med dem.

Sedan körde vi hela vägen till Orust och kom fram på kvällen. På fredagen träffade vi underbara Malin, blir långt mellan gångerna vi träffas och inga längre besök men ändå supermysigt att träffas.

Även släktingarna från Stockholm kom ner den helgen så det var kul att alla var på samma ställe för en gång skull. Inte ofta det händer.

På fredagskvällen spelades det badminton och dracks massa vin ihop med mamma och pappas grannar.

Gustav sov mellan mig och Johan den natten.

Mina två älsklingar


 


På lördagen åkte vi ut med båtarna och jag testade för första gången i mitt liv att åka vattenskidor. Jag kom upp två gånger men inte mer. Sista gången så låg jag bara i vattnet och flöt. Orkade inte för mitt liv resa på mig. Fick nån adrenalinchock eller nått för jag kunde inte sluta skaka, de fick lyfta av mig från den lilla till den stora båten för mina ben bar mig inte. Men det var roligt :-)

Jag i snygg våtdräkt innan ihop med kusin Anders, och vilar med en hund på magen efter försöket.

   


Gustav sitter med grannen Dan och deras hund Texas och har det rätt bra. Vi åt lunch på Björholmen. RÄKMACKA!!!


     


På söndagen åkte vi till Smögen och träffade Sarah och Axel. Så mysigt att träffas igen. Har inte sett dem på ett halvår.


   


På tisdagen åkte vi till Gbg och hängde med Åsa och Peter. De är så supersköna.

Vi åkte ut till Näset och skulle bada och äta picknick. Vi åt men det var bara en person som badade...jag. Fegisar!

   


Åsa och Peter har väldigt fina blommor på sin balkong :-)

 


Blandat

     


På onsdagen gjorde vi Liseberg, åkte några attraktioner och körde femkamp. Peter vann.


Torsdagen så åkte vi vidare till Oskarshamn där Johans pappa bor. Där var det lite fest på kvällen med några av deras vänner. Vi fick supergod mat, som alltid. Helena är en mästare på att laga mat.

En av dagarna var vi ute med deras båt och jag fick för första gången fiska med kastspö. Fiska är väl fel ord men jag kastade iaf. Lite terapi faktiskt. Himla skönt. Fick ingen fisk men vi badade iaf.

Tog inga bilder där.


Sen vidare till Linköping där vi bodde hemma hos Linda och Johan Asklund. Vi var och kollade slussarna vid Göta kanal och vi besökte Gamla Linköping där jag köpte mig ett armband. Grabbarna var uppe tidigt, kl 5, två dagar och var ute och spelade golf.

Jag fick en gratislektion i att försöka träffa bollen av Johans kompis Calle Crane som är utbildad golfinstruktör. Kan säga att det ser lättare ut än vad det är men det var roligt. Har varit med Johan några ggr under semestern nu och slått lite bollar. Kanske kan ta grönt kort ungefär 2020 ;-)

Vi hängde också med några andra kompisar till Johan, var några sköna dagar i Linköping. Tog tyvärr inga bilder där heller.


Nästa anhalt var Stockholm där vi var hemma hos Sara och Mange och deras sköna hus. Vi fick jättegod mat och spelade Wii. Himla kul. Dagen efter spelade Johan golf med grabbarna och jag hängde med Sara och Marina. Har ju inte sett dem heller på ett halvår så det var himla mysigt. Uppdaterade allt som hänt och ser även fram emot ett besök i höst.


Sista anhalten på semestern var Grevie, Skåne. Ligger strax utanför Båstad. Johans mamma hade hyrt ett hus där och vi hade det supermysigt.

Vi kom ner på tisdagen och mina päron tog även de en tur ner och hälsade på oss. Johan skulle ut och spela golf på eftermiddagen med sin polare så jag hängde på mamma och pappa. De hade av misstag bokat ett hotell i Helsingör, det stod att det var nära Helsingborg men missade att det stod DK istället för SV. Lägligt nog var syster med familj i Helsingör så vi åkte över dit och jag fick hänga med dem några timmar.

Jag har ju världens sötaste systerson. Han är så himla cool.


Dagen efter åkta jag, Johan och Linnea, Johans syster, ut till Hallands väderö och solade och badade. En dag gick vi ca 6,5 km på Skåneleden.

       


På fredagen träffade vi Fia och Peter och Gustav i Båstad och åt lunch, då de skulle hem från Helsingör. Det är inte lätt att inte gråta när Gustav sitter som en klätterapa runt en och säger att han inte vill att jag skall åka och han vill åka med mig till Paris. Grät som ett barn kan jag erkänna.

Ska jobba på att åka hem lite oftare i höst. Även om det blir fredag kväll till söndag så är det sååå värt det.

Jag har världens bästa familj.

Ovido - Quiz & Flashcards