Alla inlägg under oktober 2011

Av Susanna Carlsson - 7 oktober 2011 12:01

Inte så ofta någon får mig att känna mig riktigt värdelös men idag lyckades det ordentligt.

Fick ett mail från en kille på jobbet som han skickat till vår chef där han säger att hon borde lära upp mig mer om ditt och datt. Och hon svarar att det är klart att hon ska göra det men att det är lite mkt just nu.

De pratade verkligen över mitt huvud som att jag var nånhund som behöver träning. Som deras projekt som måste styras upp. Jag var cc:ad på mailet som att jag egentligen inte behövde denna infon att de pratade om mig.


Kul fredag

Av Susanna Carlsson - 4 oktober 2011 20:18

Måndag och tisdag redan avklarade.

Igår kom Johanna till Paris. Hon ska börja jobba på Ericsson här ist för i Kista. Vilket enligt min åsikt är grymt för hon är en störtskön tjej och vi kommer absolut hitta på massa saker.

Hon hade köpt med sig en stor påse Gott & Blandat till oss.

Himla gulligt.

 


Vi jobbar fortfarande på de Djungelvrål vi fick för två veckor sedan så jag lade denna påsen långt in i skåpet. Blir lätt att man äter bara för att det finns och inte för att man är så sugen.


Vi var iaf ute och åt på en bistro nära hennes hotel. Hon ska börja leta lägenhet och får bo på hotell så länge. Precis som vi gjorde i början och hon bor på samma hotelkedja som vi gjorde så det var lite ångest att se rummet hon bodde i. Det var ju inte det stället jag bott på i mitt liv som jag trivdes mest.

Sen gick jag hem i den underbart varma kvällen. Klockan var halv nio och det var 22 grader. I oktober. Det är man inte så van vid.


Idag har jag jobbat och sedan varit och storhandlat. Jag kör ju lyxvarianten för jag tar hemkörning. Det är så himla smidigt. Men det tar ändå ett tag att gå och plocka ihop allt och det är ju fler än jag som är och handlar vid den tiden så man är ju inte direkt själv i butiken. Men det gick bra.


Nu lagar jag lite mat och väntar på att sambon ska komma hem. Han får ta tåget hem idag då det var en lastbil som hade vält på motorvägen. Det var kö utanför jobbet redan när jag gick vid halv sex och det är tydligen likadant nu, tre timmar senare så tåget känns som en bra idé.


Imorgon ska jag o Johanna baka kanelbullar. Hörde att det var kanelbullens dag idag o blev väldans sugen. Aldrig bakat bullar i mitt liv så det kan bli intressant.

Torsdag ska jag träffa syrrans kompis Malin som kommer till Paris. Så vi ska äta middag, ska bli himla roligt.

Fredag ska jag nog gå ut med en tjej som har fått smeknamnet "blinddate". För vi träffades genom en sight på nätet för folk i Paris som inte är härifrån. Och hon skrev att hon ville lära sig engelska o frågade om jag ville lära mig franska.

Iaf, jag ska gå ut med henne och hennes kompisar. Tydligen till nån private lounge. Kan bli väldigt intressant.

Så det är fullt upp, men det är ju så jag gillar det bäst :-)

Av Susanna Carlsson - 2 oktober 2011 09:35


Tror jag mår bättre idag faktiskt. Känns så. Var nog det faktum att vi gjorde absolut ingenting igår förutom att gå till banken.

Tanken var att vi skulle gå ut och se oss om lite i Paris på kvällen för de har nått som heter Nuit Blanche (Vita natten) då museer, stadshuset, gallerier mm har öppet hela natten. Jag hade velat gå till stadshuset, har aldrig varit inne där. Men det var bara att lägga ner. Vi gick en promenad på ungefär 15 minuter och sen var jag helt färdig. Fick i mig några bitar sushi och somnade vid halv tio.

Men det verkar ha givit effekt. Jag är ju inte frisk men känner mig piggare idag vilket är underbart.

Tanken är att vi ska träffa några kompisar till Johan och de har ett barn, vet faktiskt inte hur gammal hon är, som alltid har jag stenkoll, men jag får se om jag går med. Vill inte smitta ner dem. Samtidigt som jag mer än gärna vill komma ut ur lägenheten och njuta av högsommarvärmen. Var 28 grader igår och ska bli lika varmt idag.

Man vill ju njuta innan det blir höst här med.

Får se hur det går.

Pratade med Gustav igår och han frågade om jag hade hostmedicin hemma för det måste man ha när man är sjuk. Älskade unge!!



Av Susanna Carlsson - 1 oktober 2011 16:34

Inviger oktober med en förkylning. Har definitivt haft värre men det är segt. Hostar och är allmänt matt.

Köpte näsdukar på apoteket och det visade sig att de luktade mint. Sånna viktiga grejer.

Efter det gick vi till banken och på vägen dit sprang vi på en marknad. Jag behövde honung så det var kanon.

 


De hade några att välja på.


De hade också mycket fina blommor. Jag försökte få med Johan på att vi skulle köpa nått men han sa "Men vi tar ju alltid död på alla blommor" vilket han ju har helt rätt i så det blev inget med det.

   


Sen fortsatte sen mot banken. Målet där var att öppna ett konto till så att jag kan sätta undan pengar varje månad till skatten. Här drar inte arbetsgivaren varje månad utan det betalar man in själv en gång om året, beroende på hur mkt man tjänar.

Banken förstod inte alls varför jag ville öppna ett konto till och sa att de hade ett mycket bättre förslag. Jag kunde ju öppna ett konto utan ett kort som jag kunde ha som sparkonto.......

Ja och vad sa jag?!?!

Det löste sig till slut iaf och de ska nog lyckas dra pengar varje månad till mitt nya konto.

Johan lyckades även göra en överföring från Frankrike till Sverige vilket inte är en helt lätt uppgift här.

Efter det var vi tvungna att sätta oss på en uteservering och ta nått att dricka. Man blir helt utmattad. Och inte bara av fransmännen och förkylningen. Oktobervädret är på sköna 27 grader idag. Me like.


Nu ska jag fortsätta vara förkyld. Kliar inte alls i kroppen av rastlöshet :-(

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards