Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Susanna Carlsson - 20 oktober 2011 21:29

Idag när jag kom hem gjorde jag köttbullar med potatismos och lingonsylt.

Det blev väldigt gott.


Köttbullar in the making


 


Glömde ta kort när det var klart för jag var hungrig men det var gott. Brukar lägga i lök med potatisen när jag kokar den, på slutet liksom, så att det får koka med. Och sedan gör jag mos av alltihop med massa smör. Det blir kanongott. Ofta brukar jag koka med en morot eller två också för det blir supersmarrigt men jag hade inga hemma.


Igår gick jag direkt hem efter jobbet, lagade lite mat, slappade och somnade kvart i nio. Jag var sååå trött. Vaknade utvilad i morse vilket var väldigt skönt.


Sa att jag skulle lägga ut bilder på mina inköp jag gjorde, ett halsband och en liten väska som man kan ha för partaj och här är det


(inga superbilder direkt)

     


Det blir nog bra. Blir kanske utgång i helgen igen. Fick lite blodad tand från förra helgen och Johanna var på.


Tog denna bilden på stan häromdagen, de står ofta och gör sånna jättesåpbubblor. Och alla barn älskar det ju såklart.


 


Johan kom hem idag, har fortfarande inte sett röken av honom, men han åkte direkt från flyget till jobbet och sedan har han jobbat hejdlöst. Ringde halv nio och sa att nu skulle han bara ha dagens sista möte och sedan skulle han komma hem. Sen frågade han om det fanns nån mat hemma, och han blev rätt glad när jag sa att jag lagat köttbullar med mos.

Nu är klockan halv tio och jag tror inte han ens satt sig i bilen än. Han brukar ringa då. Jag ska iaf sova nu. Trött igen, mätt och go :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards