Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Susanna Carlsson - 8 oktober 2011 09:42

Igår var som sagt inte bästa dagen jag har haft på länge.

Mådde riktigt taskigt där efter det mailet. Fick mig att känna som jag var nått av alla projekt som behöver styras upp.

Jag har ändå jobbat på detta företaget i 3,5 år och är inte helt tappad.

Men skitsamma, var ledsen först, sen arg, det är bättre. Då blir det lite jävlaranamma istället.


Så igår kväll gick jag ut med Alexandrine. Den tjejen som ska hjälpa mig lära mig franska lite bättre. Jag fick ett sms där det stod vad jag skulle ha på mig, typ fin klänning, klackar och en liten väska. Herregud tänkte jag, vad ska vi göra egentligen. Men då var det ju att det var fashion week i Paris och det är modeller överallt och många klubbar var stängda för det var privathyrt den kvällen osv. Men vi hamnade iaf på ett ställe som heter L´Arc. Tydligen väldigt trendigt och är du inte "rätt" så får du inte komma in. Så jag ska tydligen vara väldigt stolt över att jag kom in....

Jag tycker ju inte att sånt är det viktigtaste i världen men det var kul att ha sett stället.


Här satt vi och tog en drink först och sedan gick vi ner där klubben var och kollade lite.

 


   


Jag var rätt trött efter gårdagen så jag stannade inte alls länge, kanske till kl1 och sedan åkte jag hem. Satte mig bredvid min sambo i soffan och åt kanelbullar som jag och Johanna bakade i onsdags :-)

Jättegott, hehe.


Igår satte jag på elementen här hemma, vissa av dem iaf. Nu är det höst gott folk, även här i Paris. Förra helgen hade vi 28 grader idag är det 10 grader. Viss skillnad.


I torsdags träffade jag Malin Tolvers som var här i Paris på ett snabbt besök. Var jättemysigt. Vi gick omkring i ett jättemysigt område där de har massa små söta butiker och caféer och bistron. Jag köpte en ny ansiktskräm i en supersöt butik som heter Sabon. De hade sååå mycket roligt där inne. Massa fina tvålar, cremer, badsalt, scrubb osv. Inte för mkt så att man bara får ont i huvudet och vill gå ut utan helt lagom.


Nu måste jag göra mig iordning för jag ska gå på marknad idag med Johanna och hennes kompis som är här och hälsar på. Får nog sova middag sen för jag har sovit 6 timmar i natt.

Breakfast time :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards