Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Effektivitet

Av Susanna Carlsson - 25 oktober 2011 18:57

Det är verkligen en pärs att gå och handla mat i Paris. Vet inte om resten av Frankrike är likadana men herregud!!!!

Det här med att vara effektiv och plocka ner sina varor samtidigt som kassören slår in nästa vara är inget de har upptäckt än. Sen ska de stå kvar och titta lite när jag behöver gå fram och packa mina varor så ska de lägga ner plånbok och stänga väska med trögt blixtlås och fixa lite med mobilen.

MOVE!!!!

Är man då dessutom hungrig på det så gör det inte mig till en bättre person.

Det är avklarat nu iaf, alltid nått.


I söndags mötte jag upp med Åsa som var i Paris med jobbet. Skulle ju tagit en bild men det glömde jag.

Efter de tåkte jag och Johanna till en outlet utanför Paris som låg vid Disney land.

Det var alla de största och därför dyraste märkena. Även på outleten hade jag inte råd att köpa nått.

Förutom en liten julklapp till en familjemedlem...vem kan det vara till :-)

Det är inte självskrivet faktiskt så ni i min familj som tänker "åh det är till mig", tänk om!!


 



 





 



 


 


Jag tror att alla outlets around the world har nått gemensamt tema för de ser ungefär likadana ut.


Här sprang vi också på en bekant till Emelie. En kvinna som bodde i Angers och hennes familj. Emelie hade tipsat om min blogg för där fanns bilder från Angers från när vi hälsade på och sedan hade hon fortsatt läsa min blogg vilket jag blev väldigt glad över.

Jag som tycker att jag skriver blaj blaj.

Men innan jag förstod vem Emelies bekant var och innan hon lyckades förklara för mig att jag inte kände henne.

Alla som känner mig vet att jag är värdelös på namn och ansikten så min hjärna gick på högvarv när jag försökte komma på vem hon var. Hade velat filma det faktiskt för jag måste ha haft den underligaste minen.

Men som sagt, himla roligt.


Igår åkte jag och Johan ut mot Disney igen faktiskt efter jobbet. Skulle möte upp Emily och Dan och hela deras familj som skulle gå på Disney land. Vi mötte upp med de på deras hotell och åt middag med dem. Har inte setts sen vi var i Wales i maj tror jag det var, så det var väldigt kul.

Deras son Jacob som är tre år var rätt uppspelt över att han skulle få gå på Disney.


Jag har funderat det sista på om svenskar blir sämre och sämre på att skriva. Jag vet att jag blir det men jag tror att det beror på att det är tre språk som rör sig i mitt huvud så jag stavar fel, sätte rmellanslag på fel ställen när jag skriver för fort osv.

Men jag tänker mest på särskrivningar.

Det heter inte jätte gott, super mysigt eller toppen bra.Jättegott, supermysigt och toppenbra.

I engelskan särskriver man men inte i svenskan. I franskan har jag ingen aning, så långt har jag inte kommit än.


Snart ska jag iväg och möta upp några från jobbet som är här från Sverige. Ska äta en matbit. Blir nog nice. Ska bara göra absolut ingenting en liten stund först :-)

 
 
Ingen bild

Tina F

30 oktober 2011 22:29

Hej Susanna! Trevligt att träffas på Outleten vid Disney! Inte tänkte jag på om du hade någon underlig min, för jag kände mig själv lite pushig som gick fram och hälsade på dig, när vi nu inte känner varandra (mer än att jag läser din blogg som jag uppskattar! Det är så mycket igenkänning i det här med att få saker att fungera i detta landet...)Keep on blogging! Mvh Tina

Susanna Carlsson

2 november 2011 21:32

Hej Tina, tack för din kommentar. Alltid roligt att veta att nån läser min blogg. Tyckte som sagt det var jätteroligt att du kom fram och pratade. Jag lovar att fortsätta blogga :-)

 
Ingen bild

malin olofsson

1 november 2011 16:10

Hä sitter man och väntar på uppdatering o så lyra du dig på slott har jag hört ;) eller läst ;) ... på FB ;)

 
Ingen bild

malin olofsson

1 november 2011 16:11

Lyxa.. inte lyra ;) dumma mac-dator som ändrar ord!

Susanna Carlsson

2 november 2011 20:29

Haha, jajemän!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards