Direktlänk till inlägg 8 december 2011

Galen vardag

Av Susanna Carlsson - 8 december 2011 21:06

Idag hade jag ett snack med min chef om mitt kommande kontrakt.

Jag var jäkligt noga med att få fram att jag jobbade på Ericsson långt innan jag träffade Johan. Många tror jag jobbar där bara för att jag är hans flickvän. Jag kan iof förstå dem, det kommer en ny chef och sex månader senare kommer hans flickvän in och börjar jobba på samma företag. Men jag vill få folk att fatta att jag kan faktiskt få jobb helt själv pga mina meriter och inte pga vem jag är ihop med.


Min chef har ju fattat detta vid det här laget men jag vet ju folk som fortfarande ser mig som nån som bara seglar på nån annans våg. Det stör mig men samtidigt, om de är så bittra och inte kan fatta att jag faktiskt fått jobb pga mina meriter så får de väl vara bittra då. Inte mitt problem.


Igår julpyntade jag min skärm lite :-)

 



Johan hade inte en helt okej dag, han hade möte med hela sin grupp och försökte hålla en presentation.

Vi snackar om runt 45 pers som han är chef över.

Efteråt kom Johanna upp till mig, som jobbar i Johans grupp, med stora ögon och såg totalt chockad ut. Mötet hade i stort sett gått ut på att skälla på Johan i två timmar.

Johan var inte så glad efteråt.

Jag kommer ihåg att min lärare på Sorbonne sa till oss att fransmännen är ett negativt folk. Jag sa då att det måste ju vara jättejobbigt att ha det som nått som preciserar det franska folket. Att de är negativa. Men nu har jag, tyvär, insett att det är sant.

Alla är självklart inte sådanna, jag har jättemånga bra kollegor, men det är precis som att en person triggar nån och så blir det som en våg. Så kan det vara överallt men de tar det alldeles för långt. Vi jobbar på ett telecomföretag, inte ett sjukhus. Det är ingen som dör, förhoppningsvis, om inte de får sin vilja igenom med en gång.

Johans grupp är ingen lätt grupp, han är sjukt duktig som orkar med och jag är stolt över honom. Jag hade varit totalt knäckt för länge sedan om jag satt i hans sits.


Idag fick han iaf komma iväg på lite kul. Han var medbjuden att bo på ett slott över natten och äta lite gott. Det behöver han.


Imorgon kommer Sara och Marina hit, ska bli kanokul. Lyckades prata med vår "gardienne" på franska, att hon ska släppa in dem imorgon när de kommer. Hoppas det går bra.

Jag har varit och köpt vodka i mataffären. Kändes som att det var lite alkisvarning på det men det är ju fördelarna med det här landet. Du kan köpa alkohol precis vart som helst :-)


Så i helgen får Paris se upp, nu blir det åka av ;-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards