Alla inlägg den 25 december 2011

Av Susanna Carlsson - 25 december 2011 09:13

Gick upp med ett leende idag av många anledningar.

Jag fick massa fina julklappar igår som jag är så fantastikst tacksam för.

Jag gav bort julklappar som uppskatades. Men det som jag garvade lite åt nu på morgonen var att Johan pratade i sömnen.

På franska :-)

Lite oklart men det var någonting om Sverige.


Igår morse började dagen med att skypa med min syster och hennes familj. Världens bästa syster fyller ju år på julafton så istället för att jag som vanligt brukar vara där och sjunga, så skypade vi.

Efter det var det frukost och sen gjorde jag vin chaud igan. Gud det är så gott.

Sen tog vi med oss vårat varma vin och gick ner och satte oss i Luxembourg-parken.

Det var strålande sol även om det var lite kyligt.


   


Mitt hjärta

 


Sen gick vi hem och Johan rullade köttbullar och jag fixade lite annat gott till julmaten.


Sen var det dags för Kalle så då fick vi ta en aptitretare.

Vi "franskade" till det och åt ostar, confityr och sött vitt vin. Mumma!!!


 



Efter Kalle började vi ställa fram julmaten. Vi var ju bara två men vi hade ändå med det vi tyckte var viktigast.

Testade att äta foie gras med confityr men det insåg vi att det är bara Johan som gillar det.

Så jag högg in på resten.

 


Lite senare var det dags för julklapparna.

Vi hade redan öppnat varsitt paket på morgonen. Jag hade köpt ett par handskar till Johan, jäkligt snygga, men de var lite för stora så vi får byta dem. Jag fick ett paket från Johanna som Johan hade smuglat med sig hem nån dag.


En JÄTTEFIN jordglob!!! Jag är ju lite galen i jordglobar och trots det har jag inte en enda, för än nu :-)

Den ska stå på byrån i sovrummet.


 


Sen öppnade vi våra andra paket.

Jag hade fått paket från min familj som jag öppnade. Fick bland annat ett par supermysiga tofflor av mina föräldrar.

Perfekt för oss superfrusna människor


Syns inte jättetydligt men på golvet står en "gris" som man ska ha sin iPhone eller iPad i och spela musik. Helt grym, vi ska ha den i köket eller i sovrummet. Vi får se.

 


Jag fick även bestick som jag samlar på, det är kanon. Samlar på Nobelbisticken i rostfritt stål, tycker de är jättefina.

Fick även ett par lovikavantar. Sååå sköna. Just nu är det nästan för varmt för att ha dem i Paris men blir det kallare så åker de på. Om inte annat kan de användas om vi kommer hem till Sverige.


Jag fick två jättefina halsband. Ett från Gustav och ett från Fia och Peter. Blev superglad, jag måste ha varit riktigt snäll i år.

 


Jag hade köpt en halsduk till Johan, som skulle matcha handskarna. Den var väldigt uppskattad. Köpte även två böcker, en om Nelson Mandela, som han tydligen velat läsa länge så det var kul. och en om Coca Cola och deras histora. Båda vill jag också läsa sen :-)


Sen av min älskling fick jag ett jättefint halsband. Det kommer användas flitigt.


 


VI avslutade kvällen med att titta på Ronja Rövardotter. Johan konstaterade många gånger under filmen att jag måste ha kollat på den alldeles för många gånger som barn då jag visste precis vad som skulle hända och sjöng med i alla sånger :-) Jag älskar Ronja, så är det bara. Tror det är för att det är så mkt sång med i filmen.



Var en helt grym julafton även om jag saknade min familj. Detta var första året jag inte var med dem så det var lite konstigt, men det känns bra.


Idag tror jag inte vi ska göra någonting alls. Bara slappa, titta på film och äta upp all julmat :-)


Hoppas alla hade en lika bra julafton som jag hade :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards