Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Julklappar

Av Susanna Carlsson - 23 oktober 2011 09:02

Japp, igår var jag och Johanna på stan för jag var tvungen att börja köpa julklappar.

Det börjas tidigt i år.

Saken är att jag kommer inte hem på jul men jag kommer däremot hem i mitten av november och då måste alla julklappar redan vara inhandlade.

Köpte lite, vilket jag ju självklart inte kommer skriva om här men det blir nog uppskattat tror jag :-)


Vi var inne i en liten butik som sålde massa tvålar, badsallt, mm. Tog massa kort men köpte inget. Nån som vill ha nått härifrån?


       


Fanns så mkt sött så det slutade med att ingen av oss köpte nått för det gick inte att välja.


Vi hittade ett creperie där de hade tema


     


Grymt goda crepes hade de iaf.

   


Nutella och banan som är given vinnare varje gång jag äter en crepe :-)


Gick rätt länge på stan faktiskt, var helt färdig när jag kom hem. Var duktigt kallt så jag fick gå och köpa mig en mössa innan shoppingen påbörjades. Trodde inte att det skulle vara två grader kl 12 mitt på dagen. Det blev varmare sen men det är officielt höst här nu. Satt på elementen och allt :-)


När jag kom hem så var det bara att duscha och göra sig iordning. En kille som också jobbar på samma företag som alla andra jag umgås med här nere ;-), Jacob, kom över och grabbarna satt här och spelade gitarr och sjöng.

Älskar livemusik hemma hos mig :-)


Fokus på strängarna

 


De sjöng och spelade medans jag lockade håret

 


Sen kom Johanna över och då gick vi ut och letade upp en restaurang som vi åt på och aldrig kommer äta på igen. Den var hemsk. Jag fick hår i maten och Johans köttbit hade de bränt duktigt så två av fyra maträtter åkte ut och vi fick in nytt.

Efter det behövdes en drink.


 


Sen var vi så trötta så vi traskade hemmåt efter drinken. Hade funderingar på att gå ut men jag bangade. Shopping är jättejobbigt.


Idag ska jag träffa Åsa numera Rundgren, fram tills 24 september Svensson.

Vi var på Åsa och Lars bröllop för några veckor sedan och nu är Åsa i Paris med jobbet så vi ska försöka hinna ses en snabbis uppe vid Sacre Coeur.


Efter det är tanken att Johanna och jag ska åka till en outlet utanför Paris som tydligen ska ha bra shopping. Får se hur mycket vi orkar. Johan ska jobba stackaren. Han ska åka in till jobbet och sätta sig. Fy, ångest på hög nivå på en söndag. Nästa vecka ska han åka till Madrid några dagar och måste förbereda sig för det.

Talessättet att man håller ihop ett förhållande genom att vara isär jobbar vi på stenhårt :-(



 
 
Ingen bild

Sofia M

23 oktober 2011 20:29

Det verkar finnas hur mycket som helst att göra i la Paris! Så roligt att läsa om allt du hittar på =)
Du var så himla fin i håret så var mest därför jag var tvungen att skriva, verkligen skitsnyggt!
Kraaaam på dig vännen!

Susanna Carlsson

24 oktober 2011 10:21

Tack vad söt du är vännen. Hade varit så roligt om ni kunde komma och hälsa på. Ni får fundera på det :-)
Massa kramar

 
Ingen bild

Sofia M

25 oktober 2011 16:01

Absolut, det hade varit hur härligt som helst. Innan jag tar examen är ganska uteslutet, har för mycket att göra helt enkelt. Är klar 18 januari så sen börjar livet, då kanske!!! ;)
Kram kram

Susanna Carlsson

25 oktober 2011 16:08

Ja du vet ju vad de säger om våren i Paris :-)Kram kram

 
Ingen bild

malin olofsson

25 oktober 2011 19:37

instämmer! jätte fin i håret!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards