Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Trött

Av Susanna Carlsson - 16 oktober 2011 10:08


På dan igår var jag och Johan på stan, vi skulle göra några inköp. Började med att jag lämnade Johan på en frisörsalong och sedan gick jag och köpte brandvarnare. Nu har vi två nya, en i köket och en i hallen precis utanför sovrummen.


Nu känner jag mig mycket säkrare igen. Vi har testat så att de funkar och det gör de verkligen. De skulle kunna väcka döda.


 


Till detta måste man ju ha en brandsläckare. Kan ju inte bara ha varnare och sen inte kunna släcka om det nu börjar brinna. Så då fick vi ju köpa det med. Köpte en designer-brandsläckare, mycket roligare än de vanliga röda ( och mycket dyrare).

 


Efter Johan hade klippt sig gick vi och käkade lunch och sedan gick vi till en butik som skulle vara en inredningsbutik. Trodde kanske att det skulle vara mer möbler och mindre kläder, pennor, block och tejp.....


I alla möjliga färger

 


Var ju inte riktigt det vi var ute efter. Jag vill ha nytt köksbord och ny tvbänk, ett skoställ osv. Vi köpte ingenting där men butiken var häftig.


Butiken heter Merci och denna söta bilen stod utanför


 


Taket i butiken var väldigt coolt



Butiken var i tre våningar 




Sedan orkade inte Johan mer så han åkte hem och jag gick vidare. Köpte några korgar att ha på vår hylla i hallen för vi slänger nycklar och plånböcker och allt möjligt där så det blir märken i bänken.

Inte bra. Så nu är det lite mer ordnat, såg ut som kriget där på förut.


 


Köpte en stor till sjalar, mössor och vantar och en liten för nycklar, passerkort osv. Min älskade sambo har en förmåga att varje morgon rusa runt och leta efter allt han ska ha med sig som passerkort till jobbet, mobil, bilnyckeln, passerkortet till garaget osv. Då vi får se om hjälper med korgarna, om han lägger sakerna där när han kommer hem så han slipper leta varje morgon. Tanken är ju god men.....ja...

Tanken är att vi ska sätta upp brandvarnaren på väggen men den får stå där så länge.


På kvällen gick jag och Johanna ut. Hon kom hit innan och tog en drink och sedan skulle vi till VIP Room och vi var där för tidigt så vi gick och satte oss på en bar så länge. Sen när vi kom tillbaka och ville gå in då var det hyrt eller nått sånt så det var bara för folk som var inbjudna. Följdfrågan är ju då, kunde du inte sagt det när vi var här första gången.

Nej, tydligen inte och det var inte läge att ställa den frågan för vakterna var fyra gången så breda som mig. Posseidon och Posseidon stod i dörren där liksom.


Så vi åkte till Bario Latino istället. Där dansade vi massor och drack drinkar och hade jättekul. Sen gick vi och satte oss på ett lugnare ställe och tog en sista drink och sedan åkte vi hem. Var hemma strax innan halv fyra och vaknade halv nio vilket innebär att jag sovit 5 timmar.

Lite trött. Får jobba på det under dagen.



 
 
Ingen bild

malin olofsson

17 oktober 2011 11:37

Vilken söt liten brandsläckare! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards