Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Turistande, utgång och god mat!!

Av Susanna Carlsson - 20 juni 2011 17:00

I torsdags kväll kom Johans syster, Linnea, och mamma, Anna, hit. De kom ganska sent på kvälen så då hände det inte så mkt utan det var bara att visa lägenheten och gå och lägga sig. På fredagen gick jag med Linnea och Anna på stan och sedan gick jag till skolan.På kvällen gick vi till Alcazar och åt, de har så himla god mat där. Johanna var här och jobbade denna veckan också så hon hängde också på. Det är Johans kollega. De hade uppvisning på Alcazar den kvällen, värsta cabaren. Riktigt roligt. Sen gick Johans mamma hem och resterande fyra gick till ett uteställe vid Bastille. Jag har inte varit ute och dansat sen...ja, väldigt länge. Tänker inte ens säga hur länge, så det var välbehövligt. Jag hade så himla roligt.

 

Vi kom hem vid tre nån gång och somnade gott.


På lördagen gjorde vi vår, vid det här laget, berömda brunch och åkte sedan till Champs Elysées. Gick i några affärer och var även uppe vid Triumphbågen.


Vi var lite slitna så vi fick sova middag när vi kom hem för på kvällen gick vi ut och åt igen.Linnea fyllde 25 dagen innan de kom till Paris så vi skulle fira lite. Vi öppnade en flaska rosa champagne som vi hade köpt till henne och drack innan vi gick ut. Inte alls dåligt måste jag säga :-)

Tur att vi köpt vår champagneflaska-återförslutare, alltid bra att ha :-)


   

Sen var det bara att bege sig till Fogon, ett spanskinspirerat ställe som har helt underbar mat. Vi åt 12-rätters och var rätt mätta när vi gick därifrån.


 


När vi kom hem spelade vi Alias och bara umgicks. Himla nice.


Igår söndag, åkte vi till slottet i Fontainebleau. Det är det största av de kungliga slotten i Frankrike och uppfördes tydligen av Kung Frans...bra att veta.

     


Vi funderar på att köpa ny säng: den här...


 


...eller den här...


 


Inte direkt IKEA-stilen :-)


På kvällen lagade vi mat och bara tog det lugnt. Johan jobbade lite och jag fick göra lite skolarbete. Sen i morse så åkte våra gäster hem. Jag råkade somna om efter att de gått och sov till 11:15. Galet, jag mådde nästan lite dåligt några timmar efteråt. Lite yr på nått konstigt sätt. Men bra nu.


Nu ska jag återgå till vardagen och hänga upp lite tvätt :-)




 
 
Ingen bild

sara

20 juni 2011 17:19

Gud så snygg du va i den klänningen! ;)

Susanna Carlsson

23 juni 2011 16:54

Tack sötis :-)

 
Ingen bild

malin olofsson

24 juni 2011 11:15

Håller med! Jätte fin!

 
Ingen bild

anders

29 juni 2011 10:22

Haha, vi har ju funderat på det här med sänggavel, där fick man definitivt lite inspiration!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Ovido - Quiz & Flashcards