Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Längesedan!!

Av Susanna Carlsson - 15 juni 2011 10:12

Jag vet, jag är dålig på att blogga. Tycker inte att det händer så mycket.

Men nu i helgen har vi varit i Wales iaf. Hälsat på Johans kompisar Daneil och Emelie och deras son Jacob. Han är tre år, barn är så söta när de pratar engelska av nån anledning. Och speciellt med den dialekten de har där.


 


En pint så klart!!

 


Första kvällen var vi ett helt gäng ute och åt på en restaurang. Grejen där var att man fick ta med sitt eget vin om man ville. Man betalade bara en pund per flaska för att de skulle öppna den. Så Dan hade tagit med sig 4 flaskor vin. Skitksumt men billigare för oss andra :-)


På lördagen åt vi lunch ute i det gröna, utanför en pub.


 


Här utanför satt man på parkbänkar. Jag åt min livs första fish and chips. Var väldigt gott men jag fattar ändå inte vad grejen är. Det är pannerad fisk och pommes. De hade även mosade ärtor till. Inte min favvo.

 


Efter det gick vi ner till stranden, var en bit att gå.

 


Himla mysigt och det hade varit perfekt om det inte hade blåst så. Men det var skönt att komma ut lite och få lite frisk luft.

     


På kvällen käkade vi sushi och tog det allmänt lugnt.

På söndagen ösregnade det hela dagen. JAg lämnade inte huset. Lite trist måste jag säga. På kvällen kom Dans kompis Ryan över och de spelade nått som likande guitarr-hero fast med trummor och man kunde sjunga också. Kommer inte ihåg vad det hette men man kunde spela som ett helt band. Jag sjöng en låt. Gick jättebra, speciellt när jag hade druckit lite vin :-)


På måndagen åkte vi in till Cardiff, som staden heter, och käkade frukost/lunch på Fridays. Sen var det bara att dra sig mot flygplatsen och att åka hem. Var en skön helg men måste säga att det var skönt att komma hem för det är så mkt varmare här. Det var nån helgdag här i Frankrike i måndags så det var därför vi var lediga.

När vi åkte dit och skulle landa säger piloten att vädret är lite off season och det var bara 7 grader. Jag klarar inte kyla verkligen. Just nu är jag inte alls sugen på att flytta tillbaka till Sverige men vi får väl se, man vet ju aldrig vad som händer.


Igår var jag och hämtade mitt diplom som jag fick efter att avslutat min franskakurs. Missade högsta betyg med 0,1 poäng. Hade 15,9 av 20 och hade jag fått 16 hade jag fått högsta betyg. Suger rätt hårt men det är bra ändå.

Avslutningscermonin var i lördags men jag missade ju den då vi var i Wales. Fick ändå hämtat ut en toga bara för att det var kul. Ska ta en bild på mig i den och med diplomet så skall jag lägga upp det här.


Idag händer inte mkt förutom skolan. Imorgon kommer Johans mamma och syster ner hit. Linnea, syster, fyller år idag så vi skall fira henne i helgen. Hon fyller 25. Kommer ihåg att jag kände mig så gammal när jag fyllde 25. Nu är jag rätt nöjd med min ålder måste jag säga. Ingen större ångest för att jag aldrig kommer fylla nått på 20 igen :-)



 
 
Ingen bild

malin olofsson

17 juni 2011 10:09

Nej.. det där med ålder är ingen idé att grubbla över ;)
Fint det var i Wales =) Ser ut som ni haft det härligt!
Rock Band heter spelet och vi har det hemma.... Får väl spela det igen någon gång här ;) Fast det klart, finns ju roligare saker att göra när man väl ses...
Ha det!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Ovido - Quiz & Flashcards