Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Funderingar

Av Susanna Carlsson - 27 januari 2011 14:31

Jag har så mkt tankar ock funderingar ang Paris och dess invånare, och eftersom min kära pojkvänn jobbar halvt ihjäl sig så får jag ventilera lite här ist.


Jag har aldrig tänkt förut att det inte finns blonda fransmän/fransyskor.

Det finns inte.

Jag har inte sett en enda iaf.

Vilket gör att när man kommer gående på stan, som den blonda svenne banan man är, så tittar folk lite som att man är ett udda exemplar av.....nått.

Vi träffade Carolina igår, vår nyfunna svenska vän i Paris, och när jag kom gående sa hon " du var den enda blondinen så jag såg dig med en gång".

Så tydligen sticker man ut lite i mängden. Sen om det är bra eller dåligt det vet jag inte.


Jag gillar Paris tunnelbanesystem måste jag säga. Det är lätt att ta sig dit man ska, och det är enkla byten. Tågen går minst var femte minut och även om det är trångt så kommer du alltid med tåget.

Speciellt de förarlösa linjerna är coola. De är inte uppdelade i vagnar som de andra linjerna är (som i Sthlm). Utan det är som ett enda långt tåg där du ser från en enda av tåget till den andra.


Vädret i Paris är inte nått jag direkt har funderat över mer än att våren kommer tidigare än i Sverige. Men ingen har sagt nått om regnet. Herregud vad det regnar.

Och just nu är det väldigt kallt, lite som på västkusten. Kallt så in i märgen och det blåser.

Sen är det inga -10 C så jag ska nog inte klaga


Sen har vi ju trafiken. Taxichaffisen som jag åkte med från CDG till hotellet satt och skickade mess när han körde och vi höll på att krocka duktigt en gång. Dock inte hans fel men ändå. De är inte riktigt kloka här. Men jag gissar att det krävs lite tid så har jag nog vant mig.


 


Funderingarna fortsätter kanske i ett senare inlägg :-)

 
 
Ingen bild

Maria Lindh

27 januari 2011 15:48

haha, det blonda får du hålla hårt i då, så att du fåt behålla din exklusivitet och det lite exotiska :-) Hoppas verklgien du har det bra, redan en ny vän är ju rätt coolt, och du har knappt varit där än! Jag tror du kommer få en riktigt härlig tid. Och hur svårt kan det vara att prata franska egentligen?

Miss you

KRAM

Susanna Carlsson

27 januari 2011 18:04

Tänkte jag skulle klippa mig till helgen men jag kanske inte vågar det då. De kanske rakar av det och gör till en peruk...
Nej men det är ju alltid kul att stå ut lite i mängden, och inte bara för min längd för en gång skull :-)

Miss you too sötis
Kram

 
Emelie

Emelie

27 januari 2011 16:42

Oh la la... Jag blev påkörd sist när jag körde ut från CDG. =) Sånt som händer i detta land.

Jag gillar också metron i Paris, förutom att den är inte är det minsta barnvagnsvänlig.

Kul att du börjat blogga förresten!

Har fortfarande inte bestämt mig - det blir lite dyrt. Men i vilket fall som helst så ses vi på söndag! Kram!

http://www.europe.blogg.se

 
Ingen bild

Malin Olofsson

27 januari 2011 20:31

haha.. är inne här OFTA märker jag ;) så kul att höra om hur du har det! =)
kram

Susanna Carlsson

27 januari 2011 20:56

Detsamma, man blir helt beroende.
Jag ska försöka vara duktigare på att ta bilder. Jag får nog ge mig ut på stan imorgon och plåta lite som den turist jag ändå är :-) och sedan lägga upp här.
Valborgshelgen säger du, jag kollar med en gång

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards