Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Susanna Carlsson - 28 januari 2011 14:10

Jag MÅSTE jag ju inte sätta klockan på morgonen, men efterson Johan gör det så kommer jag ju upp ändå. Vilket faktiskt är bra. Imorse gick jag upp vid 8, satte mig och pluggade en timme och åt sedan fruskot. Sen pluggade jag vidare till 12.

Efter det var det läge att bege sig ut på stan och få i sig lite lunch. Jag vandrade omkring och turistade lite först. Hotellet vi bor på ligger precis vid Seine så jag tog lite kort på husbåtarna.

 

Badankor :-)

 


Husbåtsägarnas brevlådor tror jag

 


Hänglås på staketet på en bro.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1438897

 


Längst med Seine så står det försäljare som säljer diverse, bl.a tidningar, posters, tavlor, souvenirer osv. Jag köpte en plansch. Jättefin med ett motiv i svart-vitt på Eifelltornet och endast en färgklick på i motivet.

Kändes väldigt franskt, hehe. Vet inte om jag skulle köpt den om jag hade bott i Sverige men jag tänkte att den nog kan göra sig i en framtida lägenhet i Paris. Måste bara rama in den. Vart man nu gör det. Det får bli en senare fråga.


Var och åt på ett litet ställe, nått som hette köfte. Var typ biffköttbullar med bulgur, sallad o pommes. Jättegott.


 


Nu blir det mera plugg. Hoppas jag kan lämna in min första inlämningsuppgift idag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards