Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Fösta dagen i min nya hemstad

Av Susanna Carlsson - 26 januari 2011 13:09


Jag har blivit med blogg. Då ska vi se om jag kan hålla liv i den och skriva om sånt som folk kanske tycker är kul att läsa   


Landade igår kväll på CDG och tog mig sedan till lägenhetshotellet som Johan bodde på sedan innan.

Verkar inte vara helt lätt att hitta lägenhet i den här staden, trots att en förmedling "hjälper" till. Får se hur länge vi blir kvar här.

Men hotellet är helt okej faktiskt. Ett litet kök, fräsht badrum, en stenhård säng, me like, och en tv som är lika stor som min datorskärm ungefär :-)


Nu på förmiddagen var jag på skolan och skulle signa in mig. Hittade inte dit först, och frågade en random tjej på stan om hon kunde hjälpa mig. Då visade det sig att hon också skulle plugga franska på Sorbonne, men inte samma kurs som jag, så hon gick med mig till adressen där inskrivningen var. Himla tur att jag träffade henne för annars hade jag aldrig hittat. Hon var från London och hade också kommit till Paris igår kväll.


Inskrivningen var inte den riktiga inskrivningen utan de gav mig en lapp och sa att jag skulle komma tillbaka vid ett senare klockslag idag.

Senare i veckan ska jag tydligen göra ett test, för att se på vilken nivå av (dålig på) franska man ligger.

Kan ju gå hur som helst   


Ikväll ska vi ut och äta med Carolina, som vi träffade på CDG när vi var i Paris innan jul. Planet blev fyra timmar försenat för det duggade....så då blev det att vi började prata. Hon skulle också flytta ner till Paris. Alltid kul att träffa nya människor.


Take care




 
 
Ingen bild

Malin Olofsson

26 januari 2011 20:35

Vilken röta att träffa på nån som med ska plugga och är ny i stan! Vad kul =) Du kommer nog få the time of your life i den där stan!!! =)
kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards