Direktlänk till inlägg 10 juli 2011

Första arbetsveckan avklarad

Av Susanna Carlsson - 10 juli 2011 13:14


Då har man gjort 6 arbetsdagar, förra fredagen och så veckan som var nu då, utan dator. Alltså man kan läsa arbetsinstruktioner till en viss gräns.

Varför skulle jag börja så fort om de inte ens har fixat ett konto, en dator eller passerkort till mig. Då kan jag inte göra ett skit.

Men jag har lärt känna en del folk och fått se vilka rutiner som finns. Känns bra att jag ska fixa detta själv sen för en av de största kunderna i Frankrike.....:-(

Vettskrämd!!!


I fredags var vi ute och åt på en argentinsk restaurang. Herregud vad gott det var. Åt lamm, finns det lamm på menyn så äter jag ju det. Lamm med grillad majskolv o sås o grejer. Mumma!! Så delade vi på en flaska vin och slocknade när klockan var kvart över elva.

Shit vilka party people vi är asså! :-)


I lördags gjorde vi inte mycket. Åkte till Champs Elyses för att se om vi kunde hitta Vänner-boxen i en butik de har där. Men de hade bara vissa säsonger. Så vi köpte några andra filmer istället. Det var rea. Sen åkte vi hem och kollade på Pulp Fiction. Den är rätt skön alltså.


På kvällen käkade vi vietnamesisk mat och fick lite liveunderhållning på vägen hem.


 


Skönt band. Ibland satt alla på huk, sen ställde de sig upp och började studsa okring. Kan inte vara helt lätt när man samtidigt skall blåsa lungorna ut sig på ett snyggt sätt :-)


Kollade även priserna på lägenheter i Paris. Billigt och bra. 18 kvm, studio, för endast 2,5 mille. Som hittat...


 


Idag har vi monterat sängbord och fått upp en taklampa i köket. Den som satt där var pinsamt ful. Förstår inte hur de tänkte där. Skall ta lite kort på sängbord, lampor mm.


I eftermiddag skall jag träffa två tjejer från min gamla klass här i Paris. Karin och Revital. Vet inte vad planen är än men skall bli kul att se dem. Har inte setts sen vi skrev provet i slutet av maj så det är på tiden. Herregud, times fly!!


Nu är det bara tre dagar kvar, sedan tidigt på torsdag morgon åker vi till Köpenhamn, tåget till Malmö och hämtar ut en hyrbil. Sen är det semester :-)


Tror inte jag kommer ta med mig min dator till Sverige så vi får se om jag kommer kunna blogga men jag skall försöka.


 
 
Ingen bild

Sofia M

11 juli 2011 16:40

Tror att du kommer fixa jobbet galant! Du är en smart tös för böfvelen =)
Var lghten inredd med guld eller?? Shit vad dyrt fastän du endast kan gå in och backa ut, vända sig om är inte att tänka på =)
Hoppas få en skymt av er när ni kommer till Sverig, om inte så hoppas jag att ni får en riktigt skön semester!!! Puss & kram

 
Ingen bild

Malin O

23 juli 2011 11:08

Var verkligen mysigt att träffa er! Och Johan verkar vara en kanon kille :) hoppas ni har en fortsatt underbar semester!! Kramisar

 
Emelie

Emelie

29 juli 2011 21:17

Jag läser ibland gumman, just nu blir det inte mycket internet öht men till hösten ska jag bli mer flitig. Så jäkla roligt att du fått jobb!! Men då blir det mindre tid till mig när jag kommer och hälsar på. Ska du jobba heltid? Hoppas att ni har en riktigt bra semester i Sverige, vi ses i Paris eller i ett annat land lite sydöst om er ;) Puss!!

http://www.europe.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards