Alla inlägg under april 2011

Av Susanna Carlsson - 6 april 2011 20:06

Det gäller att ha relativt platta båtar för att transportera både människor och gods i Paris på Seine (lägg märke till de gröna träden och människorna på kajen).

23 grader i Paris idag. Lovely!!!


   

Av Susanna Carlsson - 4 april 2011 18:47


Bästa helgen ever!!!

Så vi lyckades faktiskt komma på planet utan att jag visste vart vi skulle. Det krävdes en hel del hålla för öronen, blunda och att helt enkelt inte titta på tv-skärmarna vid gaten där det ju självklart stod vart vi skulle. Johan ville nog berätta men jag ville se hur länge det gick att hålla det en hemlighet.

Det tar bara 1,15 att flyga till Barcelona härifrån. Så väldigt, väldigt bra. Det kan man ju absolut göra igen.

Här har vi precis landat och sitter i taxin till hotellet.

 


Lite lagom knäppa

 


Fredag kväll efter incheckning gick vi ut och tog en sangria och lite tapas.

Världens bästa pojkvän om jag får säga det själv :-)


 

Sen till hotellet, fixade iordning oss och gick ut och åt middag vid 22 snåret. Himla nice.

På lördagen åkte vi till stranden och var där stor del av dagen. Det var varmt men det blåste rätt mycket så man kände inte riktigt hur solen faktiskt tog.


 

       


Glass är ju ett måste, det enda jag kan säga på spanska "Una bola de helado por favor" eller nått sånt.


 


Senåt vi lunch på strandpromenaden och det var där vi blev lite fulla och totalt solbrända


 


Vi fick in nån sprit som servitören bjöd på för han pratade svenska...typ, så det var lite roligt. Speciellt för oss :-)

   


Sen på kvällen gick vi ut och åt tapas. Grymt gott. Johan har ett kort på mig som jag inte hunnit få än, men som visar hur solbränd jag faktiskt var, kanske visar det nån gång.

Efter tapas och en sangria till så gick vi hem och kollade på film. Sån himla skön avslutning på dagen.

Har aldrig fått en sån födelsedagspresent förut.

På söndagen turistade vi lite, vi var uppe på nått köpcentrum i närheten av där vi bodde. Torget där det låg hette Place d´Espagna eller nått sånt....stenkoll. Men jag vet iaf att vi var i Barcelona :-)

     


Sen kom vi hem igår eftermiddag och gick och köpte lite mat och kollade på några avsnitt av vänner.

Har haft en sån himla underbar helg!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards