Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Storhandlat!!

Av Susanna Carlsson - 14 april 2011 18:10

Igår kväll var tanken att vi skulle gå och shoppa lite på Champs Elyseés men vi hamnade i ett jättemysigt område på andra sidan Seine och vi satt bara och drack kir, vin och åt väldigt god mat. Blev ingen shopping alls. Jag klagar inte!

Jag åt lamm och Johanna åt anka, grymt gott. Får vi plats ska jag ta dit familjen i helgen och äta för det var oslagbart.

   


Idag har jag storhandlat, mat och vin. Sånt som jag gillar att handla. Speciellt när man inte behöver bära hem det själv. De har hemkörning för 9 Euro om man handlar för över 50 Euro så det är kanon.

Vi kan ju säga att det gick på lite mer än 50 Euro....


Familjen kommer bl.a på grund av att pappa fyller 60 och det är inte lätt att köpa nått till en person som vägrar att säga vad han önskar sig men jag köpte en liten sak idag iaf. Får se om han gillar den :-)


Nu på eftermiddagen har jag bakat muffins, kändes som lite vuxenpoäng att ha nått att bjuda på i helgen :-)


In the making...

 


Färdiggräddade


 


Har inte smakat än för de är för varma men det luktar väldigt gott iaf :-)

Malin, om du läser detta, jag får inte alls samma vuxenpoäng som dig för du lägger upp recepten på saker du gör.

Jag hittade detta på arla.se FYI  :-)

 
 
Ingen bild

MAlin

14 april 2011 22:30

Haha!!! Jag blev impad när jag bara såg att du tatt kort på dina bakverk!! Jag är ju lite överambitiös som lägger ut recept ;)
Hoppas ni får en mysig helg!! Det lär ni ju få i en fab stad med gott väder och fin familj! Kan ju inte bli bättre! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards