Alla inlägg den 12 april 2012

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06


Kom hem igår från vår minisemester.

Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo.

Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där.

Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduze som ligger i södra Frankrike.

När vi kom dit shoppade vi massa mat och sedan kvarterade vi in oss i lägenheten. Vi gick och tog en fika och åt lite gott och drack lite gott.


Liten efterrätt, vissa var nöjda :-)

 


Jag fick världens coolaste nyckelring med min drink

 


Vi lagade en påskmiddag på kvällen som var lite annorlunda än vanlig påskmat men det var himla gott.


 


Glöm aldrig skumpan och påskharen

   


Johan vann nån äggpickarlek. Första gången för mig, även första gången jag letade efter ägg. Sandra och Kalle hade gömt det.

 


Dagen efter tog vi en tur till Sète. Där var vi förra året med när vi åkte till Marseillan.

Det var fint väder men det blåste jättemycket så det var lite kyligt.

Bröderna

 


Dagen efter var vi ute och skulle hika lite.Vi skulle gå upp för ett mindre berg men vi missade stigen.

Blev regelrätt bergsklättring. Lite snårigt

 


Skönt uippe på toppen

 


 


Kan man vara käckare på en bild?


 


Stretch i morgonsolen på väg ner

 


Efteråt satt vi hela dagen på terassen och läste och bara hade det bra i solen. Enda dagen vi fick riktigt bra väder.

Det blev spagetti-plock-i-pinn efter att Kalle vält ut spagettipaketet


   


Dagen efter packade vi ihop våra grejer och körde tillbaka mot Genève.

Tydligen hade det aldrig regnat så mkt där när Sandra och Kalle varit där. Kul att ha fått vara med om det...

 


Men vi satte oss på en uteservering och tog en kaffe (te för mig)

   


På kvällen var vi ute och käkade på en äkta Schweizisk restaurang där de andra åt ostfondue.

Jag käkade räksallad. Jag och smält ost går inte ihop i för stora mängder.

Igår onsdag så åkte vi hem mot Paris.

det hade snöat uppe i bergen, Jurabergen.

 


Naturen varierade lite

 


Var en himla mysig resa iaf och nu är jag glad att jag bara behöver jobba i två dagar tills det är helg igen.

Ikväll får vi besök av Erik och Elin, Johans kompisar sedan länge.


Fullt ös hela tiden. Nu blir det sova, Johan hann inte hem innan han skulle hämta våra besökare på CDG och jag är trött.

Sov gott

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards