Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Januari

Av Susanna Carlsson - 22 januari 2012 09:25


Januari är ju inte den roligaste månaden när man bor i Europa, trist väder o det regnar från sidan här.

Men det blir nog bättre snart hoppas jag.

Denna veckan har varit lugn. Jag shoppade lite på rean, köpte två nya vinterjackor, kanon. Köpte ju en vit Canada Goose-jacka förra året men eftersom den är vit kan jag inte ha den här. Den blir helt förstörd. Hade den i två veckor här förra säsongen o sen var den svart. Väntar tills vi bor på ett ställe där det kanske inte är lika mkt avgaser.


Hittade en bild till från Sydafrika som jag ville lägga ut, mig och en orm igen ;-)

Här hade vi varit inne på det här stället i ungefär 30 sekunder när jag får en orm runt halsen. Ser lite lätt nervös ut men jag slappnade av sen.


 



I onsdags började mitt nya kontrakt på jobbet, ett halvår till, så det är skönt. Då vet jag att jag har stadig inkomst ett tag till iaf. De ansöker om två personer till till vår grupp så det finns att göra.


Igår var vi ute på stan lite och när vi gick runt hörnet från vår byggnad ser vi följande. En byggnad som har brunnit som sitter ihop med vår byggnad, även om det är några byggnader emellan.

Det verkade ha brunnit ordentligt för fönstren på tredje våningen var sönder och det var svart längst med hela huset.

Hoppas ingen kom till skada.

 


Cyklar, motorcyklar mm och fullt med aska på marken.

 

Vi åkte till en butik här som heter Conforama och skulle köpa nya sängkläder. Men deras mått på täcken och kuddar är helt annorlunda än vad vi har så det blev inget med det. Kom hem med ett nytt durkslag, martiniglas och en drinkblandare ist.

Johanna var med också, hon köpte en tv. Hon har varit här sen 1 okt utan tv. Bra jobbat.

Sen gick vi och köpte lite nya foilmer i en videobutik och gick hem och slappade.

På kvällen mötte vi upp Sofia och Jacob och åt koreansk mat. Herregud så gott det var. Dit måste vi absolut gå igen. Sen av nån anledning hamnade vi på en kareokebar. Jag vägrade. I don´t do kareoke, men det fanns andra som sjöng (Sofia, Jacob och Johan) :-)

Men det var himla kul.

Idag händer det nog inte mycket.Ska ta vara på att det är söndag och att vi är lediga. Johan åker till Madrid tre dagar nu i veckan som kommer så jag då blir man själv ett tag.


Ha en skön söndag allihop

 
 
Ingen bild

malin olofsson

23 januari 2012 08:31

Usch!!! Fina bilder men hade aldrig pallat ormar och smindlar! Kan ju knappt se korten.
Härligt ni verkar haft det annars! puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards