Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Sydafrika

Av Susanna Carlsson - 16 januari 2012 09:16

Ja herregud!!! Mitt livs semester.

Vi har haft det så bra och det har varit så många nya intryck och vi har träffat så många underbara människor och djur. Galet!!

Inte alls ångest över att åka tillbaka till ett kallt Paris och börja jobba igen....

Vi flög iaf ner till Johannesburg o sen vidare till George och därifrån körde vi till Natures Valley där Johans kompis Scotts föräldrar har ett hus. Hela familjen var där. Föräldrarna, deras tre barn med respektive och varsit barn så vi var 10 vuxna o tre barn.

Det var kanonfint, vi badade, solade, var och åkte linbana, kollade in ett Cat Sanctuary osv. Tyvärr ligger alla bilder från första delen av resan på vår iPad o jag fattar inte hur jag ska få över dem till min dator så det blir bara bilder från sista delen av resan här.

Sen åkte vi iaf vidare till Mossel Bay där Johan har en till kompis som byggt hus där. Jättefint hus, lyxigt som fasen med biorum o pool o så. Där slappade vi mkt. Låg vid poolen o läste. Sista dagen åkte vi helocopter längst med kusten där och då såg vi vithaj. Det var coolt!!!

Sen flög vi iaf tillbaka till J-burg och sov där en natt o dagen efter körde vi upp till Krugerparken.

Vi såg alla big five, det är alltså lejon, leopard, noshörning, elefant och buffel. Så många magiska djur det finns.


Två lejonhanar som ligger o slöar i skuggan.

 


Leopard

 


Vit lejoninna. Ungefär här började jag gråta. Var många intryck på en dag och när hon gick precis bredvid bilen och kollade upp på mig, ja, då rann det liksom över. Var lätt skiträdd också, hehe.

 


Andra dagen såg vi elefanter

   


Dumbo försöker flyga iväg :-)

 


Buffelhjord

   



Middag, under tiden vi satt där var tydligen den vita lejoninnan i vårt camp och gick runt lite. Tur att vi satt inhängnade och ovetandes.

   


Vid lunchtid andra dagen kom Pumba o hälsade på. Sååå cool!!!


 


Här är en Kudu, jäkligt häftiga djur måste jag säga.

 


En giraff-hane.

 


Efter två nätter där och totalt fyra game drives så körde vi tillbaka till Joburg och bodde hos en tredje kompis en natt.

Sista dagen så gick inte flyget förän kl 8 på kvällen så vi åkte till en lejonpark där man fick klappa lejonungar. Jag var lite lätt skraj ändå för så små var de inte.

Sen fick man mata giraffer. Det gjorde jag ju självklart.


   


Efter det åkte vi vidare till en reptilfarm och det är här alla som är rädda för krokodiler, spindlar och ormar ska sluta läsa :-)


 


Jag gillar ju verkligen inte spindlar, så här var jag rätt nära att börja hyperventilera. Som ni ser gråter jag redan rätt duktigt. Men I faced my feares och Johan var väldigt stolt över mig sa han.

     


Efter detta var det lunch och sedan dags att dra sig till flygplatsen.

Vi var väldans tysta på väg dit för ingen av oss ville åka hem. Men nu är vi iaf hemma, lite skönt det också.

Jag är ledig idag och tisdag för jag har fått nytt kontrakt som inte börjar föräns den 18 jan, så det är rätt skönt. Jag ska handla o tvätta och lite sånt kul.

Rean har ju börjat också så jag får se om jag orkar kolla lite.

Hade ju hellre legat på en strand igen i Sydafrika :-)

 
 
Ingen bild

Sofia M

16 januari 2012 14:10

Jag är också sjukt stolt över dig!!! Är så imponerad, hade aldrig i mitt liv låtit den spindeln sitta på min hand, no way! Vilka fina bilder och vilka djur (förutom spindeln då), ser verkligen ut som en drömsemester! Gissar att du på cupen även ser ut som en pepparkaka =) Kram kram

 
Ingen bild

sara

19 januari 2012 15:08

Gud så underbart!!
Ni ser härligt bruna ut...avis!
Himla stolt över dig, hade aldrig fixat att ha en spindel på mig, inte heller en orm!
Puss på dig

 
Ingen bild

Helena

24 januari 2012 10:03

GALET härliga bilder!!! Jag blir så avis!!! Har en kompis som va i Sydafrika i höstas hon sa oxå att det va underbart. Nu är jag riktigt sugen på att dra dit. Vilka fina bilder du tagit!!! Otroligt att se alla de djuren i sin riktiga miljö. Lite bätte än Kolmården, hehehe. Ha de bra, snart kommer våren till Paris!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Carlsson - 1 juni 2012 13:36

Tack ni två....som skrev att ni faktiskt vill att jag ska fortsätta skriva. Jag uppskattade det väldigt mkt faktiskt. Men jag orkar inte, kände hela tiden att jag var tvungen att ta kort och lägga upp här och sätta mig och skriva och jag är nog i...

Av Susanna Carlsson - 5 maj 2012 11:24

Ledsen att jag är en dålig bloggare, jag har och kommer fortsätta ta time out från bloggandet ett tag. Får se om jag återkommer.   //S ...

Av Susanna Carlsson - 21 april 2012 11:41

Vad hände med vädret?  Vi hade 23 grader och sol och nu regnar det och är typ 9 grader. Me not like.   Jag känner hela tiden att jag ligger efter när det gäller att blogga men sånt är livet. Förra helgen var Erik och Elin här. Erik och Johan ...

Av Susanna Carlsson - 12 april 2012 21:06

  Kom hem igår från vår minisemester. Vi åkte i fredags till Genève och mötte upp Karl och Sandra. Johans bror med sambo. Sen åt vi middag med dem och Sandras farmor som bor där. Vi spenderade natten i Genève och sedan satte vi kurs mot Anduz...

Av Susanna Carlsson - 4 april 2012 22:01

Har nu äntligen kommit hem efter några dagar i Madrid. de första dagarna var kanon, vi var i Tuledo bland annat, Madrids medeltida huvudstad. Var supermysigt, började lite kallt men sen kom solen fram och det blev jättevarmt.   Testade solhat...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards