Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Susanna Carlsson - 31 maj 2011 20:44

Jag var uttråkad så jag gick på bio själv.

Alltså ni måste gå och se Midnight in Paris. Det är en sån feel good film, alla gick ut med ett stort leende från bion.

Ingen tjejfilm, inga scener där massa folk blir mördade, ingen porr där man sitter och tycker det är lite pinsamt. Bara en himla bra film.

Vet inte om den kommit till Sverige än, men när den gör det, gå och titta. Definitivt värt det. Filmen börjar med att de har filmat lite olika turistmål i Paris typ Eiffeltornet, triumphbågen osv. Och så visar de en biograf och jag tänker, men jag är ju där inne nu. Lite coolt, jag var på den biografen de hade filmat och jag köper lösgodis ibland av killen som står utanför och säljer. Mest för att han har lakrits :-)

 


Sen när jag kom hem fick jag mig ett rejält skratt. Hade fått ett mail från min pappa med en bild på min mamma.

Är det fler vars mammor kör, om än liten, grävmaskin så räck upp handen. Så jäkla coolt!!!

Speciellt paraplyt gjorde ju helheltsbilden. Fick lov att lägga upp bilden här men inte på fejan :-)

Morsan, du e cool!!!

 




http://www.hotelllinkoping.com/

Av Susanna Carlsson - 31 maj 2011 14:51


Det visade sig att jag inte var så dålig på franska som jag trodde så jag kom in på nästa kurs. Den är egentligen inte för nybörjare som mig själv utan för de nästa nivå och de efter det.

Får väl se hur det går. Puneet, en kille från Indien som gått i min klass skall också börja i samma kurs som mig. Det skall bli kul, vi har blivit vänner. Han och hans fru är så himla sköna.

Kursen är två timmar om dagen under juni månad. Går mellan 13,30-15.30. Inte optimalt men det skall nog gå bra.

Hoppas verkligen kunna förbättra min franska lite till. Det är en "muntlig" kurs, där tanken är att man skall bli bättre på att prata språket och inte bara skriva och läsa.


Vi hade en rätt nice solnedgång här igår, jag har en mapp med bara solnedgångsbilder :-)

Kan säga att det såg bra mkt häftigare ut live


 


Imorse åkte Johan till Rom, han gick upp 4:45. Alltid kul. Jag kunde som tur var somna om och sov till nio. Himla skönt.

Han kommer hem imorgon igen, hoppas jag, för då kommer hans kompisar Peter och Åsa hit.

Jag har träffat Peter några ggr och Åsa bara en gång, på deras bröllop i höstas. Skall bli kul att lära känna dem lite bättre.

Torsdag är helgdag här med och sedan har Johan tagit ledigt (stor chock faktiskt) på fredag så det skall bli himla kul att umgås och hitta på lite kul saker.

Vi lär väl turista en del, vet inte än om jag går i skolan på fredag men då får jag smita iväg i några timmar så får de göra stan.





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards