Alla inlägg den 6 november 2011

Av Susanna Carlsson - 6 november 2011 15:38

Igår var vi på stand up, en show som heter How to become Parisan in an hour.

Den var så bra. Killen hade bott i USA i fem år och hade duktigt med självinsikt om sig själv och fransmän i allmänhet.

Vi skrattade så vi nästan kissade på oss. Man måste ha varit här mer än en helg för att liksom fatta allt han drog men många av de förutfattade meningar som turister har drog han och att det faktistk är så.

Att Parisarna är rätt så jäkla otrevliga i stort sett.

Efter det var vi och käkade kubanskt, helt okej. När jag fick tuggumi på mina nya jeans på knät, som nån satt fast under bordet sa de som jobbade "ja, sånt händer" och gick därifrån.

Så ja, de är jäkligt otrevliga.


Idag har jag varit och köpt några fler juklappar. Och även ett par stövlar till mig själv.

Jag har letat så länge och provat så många par och så såg jag dessa och blev kär.


 


Var även inne i en inredningsbutik, de har kommit igång hårt med julpyntet nu


 



Nu slappar vi lite här. Johan har jobbat medans jag shoppade. Ska strax äta och ikväll ska vi gå och se Tintin med Jacob och Sofia. Johan har pratat länge om att han vill se den. Det är 3D tydligen så det ska bli kul.


Så vad tycks om mina nya stövlar och lite nya inredningsprylar?

Ovido - Quiz & Flashcards